پرویز آراسته روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیه بر استفاده آگاهانه و مسئولانه از طبیعت در روز سیزده بدر افزود: 18 گشت کنترل به صورت سیار امروز در تمام شهرستان های استان بر نحوه استفاده هم استانی ها از فضای سبز نظارت دقیق دارند.
وی اضافه کرد: مردم استان در محل های امن آتش روشن کرده و در پایان سیاحت خود در طبیعت آتش روشن کرده را خاموش کنند.
وی ادامه داد: در صورت مشاهده آتش سوزی در طبیعت به خاموش کردن آن اقدام و چنانچه آتش غیرقابل مهار بود با شماره تلفن 24 ساعته 1540 اداره کل حفاظت محیط زیست استان تماس حاصل کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: به علت اینکه شکار در تمام مناطق استان در این فصل ممنوع است، هم استانی ها از حمل هرگونه اسلحه شکاری در روز طبیعت پرهیز کنند تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.
آراسته افزود: با توجه به شکوفایی طبیعت و گلدهی گیاهان در این فصل و آسیب پذیر بودن رستنی ها، دوستداران طبیعت با احتیاط از پوشش گیاهی و جنگلی استفاده کنند و زباله های خود را در طبیعت رها نکنند.
به گزارش ایرنا، تفکیک زباله ها، مراقبت و جلوگیری از آب های آلوده، اسراف نکردن در منابع طبیعی، جلوگیری از قطع بی رویه درختان و نابودی جنگل ها، مراتع و جلوگیری از شکار بی رویه حیات وحش و پرندگان از مهمترین موارد جلوگیری از تخریب محیط زیست است که باید مردم در روز سیزده بدر/روز طبیعت/ به آنها توجه ویژه ای داشته باشند.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.