رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این طرح و در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقامتگاه به مساحت ۳۵۰ متر مربع در یک طبقه شامل سه سوییت و آشپزخانه و سالن غذاخوری است که با افتتاح آن برای پنج نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

صلاح محمدی اضافه کرد: برای این طرح پنج میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال هزینه شده که سه میلیارد و ۹۵۰ ریال آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری , مابقی آن آورده شرکت تعاونی روستایی است.

وی افزود: بهره‌برداری از این طرح با هدف جذب گردشگر و رونق این صنعت در سردشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند نقطه آغازی برای حضور بیشتر گردشگران در این منطقه باشد.

وی با بیان اینکه این واحد پنجمین اقامتگاه بوم‌گردی سردشت است، اظهار داشت: هفته دولت امسال نیز اقامتگاه بوم‌گردی روستای «قلته» واقع در بخش مرکزی سردشت به مساحت ۲۰۰ متر مربع در یک طبقه در قالب هشت سوییت با سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده بود.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در نوار مرزی ایران با عراق واقع شده و ۹۰ هزار هکتار از مساحت آن را عرصه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد.

سردشت با قرار گرفتن در اقلیمی خاص دارای طبیعتی متنوع و شگفت انگیز است که از کوه تا دشت و جنگل تا دریاچه و رودخانه را در خود جای داده و قابلیت پذیرش مسافر در هر چهار فصل سال را دارد به طوری که ظرفیتی کم نظیر برای گردشگران را در این شهرستان مرزی فراهم کرده است.

دریاچه سد و رودخانه زاب و حاشیه‌های اطراف آنها، آبشار شلماش، آبشار رزگه و چکو، چشمه آب معدنی گراوان، گردنه زمزیران، دشت وزینه، تفرجگاه‌های خدر آباد، دره گرژال، بیوران و باساوه، زوران و باژار تنها بخشی از زیبایی‌های بی‌پایان این شهرستان است.

در سردشت ۲۸ هزار و ۹۴ هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که ۹ هزار و ۷۷۸ هکتار آبی و ۱۸ هزار و ۳۱۶ هکتار به صورت دیم است؛ سالانه ۱۲۲ هزار تن انواع محصولات دامی، آبزی، زراعی و باغی در سردشت تولید می‌شود.

شهرستان مرزی سردشت دارای ۲۷۱ روستاست که از این تعداد ۱۷۱ روستا با ۲۵ هزار نفر در بخش مرکزی سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.