محمود زمانی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی تکاب افزود: همچنین میزان نزاع و درگیری در این شهرستان در این مدت نیز از کاهش هشت درصدی نسبت به سال قبل برخوردار است.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت مسئله، کمیته مبارزه با مفاسد اجتماعی برای اولین‌بار در کارگروه فرهنگی و اجتماعی تکاب تشکیل شده است اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف این کمیته و کاهش مفاسد اجتماعی و ارتقای شاخص‌های امنیت روانی و اجتماعی شهرستان باید دستگاه های اجرایی و ادارات همکاری و تعامل بیشتری بین یکدیگر داشته باشند و از موازی کاری بپرهیزند.

فرماندار تکاب ادامه داد: کاهش آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی یکی از مهمترین مولفه‌ها و شاخص‌های توسعه همه‌جانبه به شمار می‌رود که در راستای افزایش اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی نیز بسیار موثر است.

«زمانی»، اظهار داشت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی آمار دقیق و مقایسه‌ای آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف را تهیه و تدوین کرده و به نهادهای ذیربط و مسوول ارائه دهند تا در برنامه‌ریزی‌های عملیاتی مورد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات و کارگروه‌های تخصصی در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید به گونه‌ای باشد که موجب اتخاذ تصمیم‌های مناسب، کاربردی و عملیاتی شده و کاهش واقعی آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

طلاق، فقر، بیکاری، همسرآزاری، اقدام به خودکشی، مشکلات زنان سرپرست خانوار و اعتیاد از مهمترین آسیب‌های اجتماعی تکاب طی چند سال اخیر است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.