به گزارش ایرنا حجت الالسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: برخلاف برنامه ریزی و توطئه های جریان صهیونیستی که درصدد کمرنگ شدن عزاداری های محرم در این 2 کشور بود، مردم مومن و عاشقان امام حسین (ع) در شهرهای مختلف ترکیه و آذربایجان مراسم باشکوه و باعظمتی برگزار کردند که باید از آنها سپاسگذاری کنیم.
وی اظهار کرد: عزاداری امسال در شهرهای باکو و گنجه و سایر شهرهای ترکیه بسیار معنی دار بود و حتی برای اولین بار در تاریخ، برخی از بازارهای شهر باکو به همین مناسبت تعطیل شد و مردم عزادار در مساجد این شهر اقدام به اهدای خون کردند که عملی بسیار پسندیده و قابل ستایش است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: این در حالی بود که عوامل صهیونیست قصد داشتند همزمان با عزاداری عاشورای حسینی در جمهوری آذرباجان جشن شراب برگزار کنند که با همت مردم شیعه منطقه، این هدف آنها خنثی شد.
وی به مراسم ویژه عزاداری مردم آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در دهه محرم اهالی استان در شهرها و روستاهای مختلف با نظم و ترتیب عزاداری های باشکوهی را برپا کردند، گفت: از تمامی هیات های حسینی، مداحان، عزاداران، روحانیت و اهالی و کسبه بازار بزرگ تبریز که میزبانی شایسته ای از عزاداران داشتند، تقدیر می کنم.
آل هاشم ادامه داد: از پاکبانانان عزیز شهرداری و همچنین صدا و سیما و سایر رسانه های استان که در انعکاس آئین های عزاداری سیدالشهدا (ع) در تبریز زحمت فراوانی کشیدند نیز تشکر می کنم.
خطیب جمعه تبریز به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: با وجود توطئه های فراوان دشمنان اسلام و انقلاب، جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور منطقه است و در این راه مدیون تلاش های شبانه روزی نیروهای مسلح و پلیس در مرزها و داخل شهرها هستیم.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: نام پلیس همچنان که در هر جامعه ای برای متخلفان وحشت آفرین و تهدید است، برای مردم به همان میزان آرامش بخش و اطمینان بخش است که باید از تلاش های خستگی ناپذیر آنها قدردانی کنیم.
وی به موضوع اتهام برخی از رسانه ها به بستگان رئیس قوه قضائیه در روزهای گذشته اشاره کرد و با تاکید بر اینکه ریاست این قوه از پرچمداران مبارزه با استکبار جهانی است، یادآوری کرد: در سال های پس از انقلاب ثابت شده است که هر کسی به نظام بیشتر خدمت کند، با شدیدترین حملات رسانه ای ضدانقلاب مواجه می شود.
امام جمعه تبریز از رسانه ها و همچنین مسئولان خواست در چنین مواقعی هوشیار بوده و به اخبار کذب و نادرست رسانه های معاند توجهی نکنند چون این ترفند و توطئه دشمنان نظام و انقلاب است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.