به گزارش ایرنا، جعفر پاشایی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان هریس با تاکید بر آموزش همه بعدی، اظهار کرد: در آموزش، انتقال صرف دانش به دانش آموزان بی فایده است و اکثر آسیب ها زمانی اتفاق می افتد که دانش آموز در یک بعد آموزش یافته باشد.
وی بهترین آموزش را توجه قرار دادن بعد علمی ، دینی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش بدون مشارکت مردم در همه زمینه ها بی معنی است.
پاشایی مشارکت خیران در امر آموزش و پرورش را سنگ بنای توسعه آن اعلام و خاطر نشان کرد: قبل از دولت تدبیر و امید 4 مجمع خیران در استان وجود داشت که هم اکنون به 24 مورد رسیده و در سایه حمایت آنها میزان مشارکت امسال 750 میلیارد ریال بود که در مقایسه با 4سال قبل رشد چهار برابری داشته است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: در حال حاضر در سطح استان 12 خانه معلم همزمان در حال احداث است که در کشور بی مانند است و با افتتاح این طرح ها گامی دیگر در بهبود رفاه معلمان برداشته می شود.
وی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای معاونان استان، آموزش و پرورش هریس در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت که در مجموع عملکرد این منطقه در چند ماه اخیر مثبت است.
پاشایی مهم ترین سرمایه هر سازمانی را سرمایه انسانی ذکر کرد و گفت: اهمیت مدیریت کمتر از اهمیت وجود منابع مالی نیست و اگر در راس سازمان مدیر توانمندی قرار گیرد، تغییر قابل توجهی اتفاق می افتد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان هریس نیز در این جلسه با بررسی میزان تحقق مصوبه های جلسه قبل، به کمک 70 میلیون ریالی شبکه بهداشت هریس به طرح حیاط پویا که در مدارس در حال اجراست، اشاره کرد.
بالازاده، سامان دهی فضاهای آموزشی منطقه برای سال تحصیلی جدید را گام مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی شهرستان بیان کرد و گفت: در تابستان امسال هنرستان های امام خمینی (ره)، شهید قاسم هریسی و دانش با مدرسه مردانی آذر ادغام می شود.
وی افزود: با تفکیک دور اول و دوم مدارس دخترانه شهر هریس و تک نوبته شدن این مدارس شاهد رشد کیفیت آموزشی در این پایه ها خواهیم بود.
فرماندار هریس نیز از مدیر کل آموزش و پرورش استان خواست: موضوع رایگان کردن هزینه های گاز ، برق و آب مدارس و یا تخصیص تخفیف ویژه به این موارد را به وزارت انعکاس دهد تا از دغدغه مالی مدیران مدارس کاسته شود و آنها بتوانند بیشتر در رفع مشکلات آموزشی تلاش کنند.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار:محمدطلوعیان ** انتشار: رستگار
7227/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.