به گزارش ایرنا، حجت الاسلام میرعلی جاهد روز سه شنبه در آیین حجاب و عفاف در این شهرستان با اشاره به اهمیت حجاب در جامعه اسلامی گفت: دین، حجاب را امری واجب و ضروری برشمرده از این ‌رو غیرقابل‌ حذف و چشم ‌پوشی است.
وی با بیان اینکه حجاب مانعی برای رشد و ترقی نیست تصریح کرد: با رعایت حجاب و عفاف، گوهر وجود انسان حفظ‌ شده و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و جلوگیری می‌شود.
جاهد به اهمیت حجاب در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: اسلام به خاطر حفظ حیا، کرامت و جلال، جلوگیری از هوس بازی و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب کرده و رعایت عفاف و حجاب را در امنیت فردی و اجتماعی جامعه و استحکام بنیان خانواده موثر می داند.
مدیر حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا هشترود نیز با بیان اینکه پوشش دینی، نگهبان زن از نگاه های آلوده و آسیب های احتمالی است گفت: حجاب و پوشش صحیح زنان یکی از عوامل موثر در حفظ و استحکام بنیان خانواده است و حجاب و عفاف به عنوان 2 ارزش در جامعه بشری و اسلامی مطرح است.
زهرا عباس نژاد با بیان اینکه حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه در حجاب دارد ادامه داد: حجاب سنگری است محکم که زن را از نگاه مردان شیطان صفت مصون و محفوظ نگه می دارد.
وی گفت: اگر زنان جامعه باحجاب باشند، هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌ مانند و هم در جامعه، سلامت خانواده حفظ خواهد شد.
وی اصالت زن مسلمان راعفت او دانست و حجاب را مهمترین رکن آن برشمرد و گفت: خانواده ها در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بسیار موثر هستند و خانواده سالم جامعه سالم را تضمین می کند.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.