به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در دیدار مسئولان و کارکنان دادگستری، قضات و دادستان مراغه به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه کشورمان با توجه به وجود مبانی و ریشه های اسلامی با سایر کشورهای دنیا متفاوت است.
وی ادامه داد: دستگاه قضائی به عنوان حافظ منافع مردم و پاسدار مبانی و ارزش های نظام مقدس اسلامی همواره در راه احقاق حقوق مردم تلاش های خستگی ناپذیری دارد.
وی با اشاره به امر خطیر قضاوت در جامعه اسلامی اضافه کرد: رعایت اصل بی طرفی، عدل و انصاف و توجه به مبانی اسلامی در قضاوت ها، اصولی هستند که باید قضات و کارکنان دستگاه قضائی به آن توجه داشته باشند.
وی گفت: مسئولان و کارکنان دادگستری باید با خدا ارتباط بیشتری داشته باشند و از خداوند برای قضاوت یاری بجویند تا حکم جاری شده مورد رضایت الهی قرار گیرد.
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران امام راحل (ره) افزود: این شخصیت بزرگ معاصر از پایه گذاران قوه قضائیه و از افرادی بود که در تدوین قانون اساسی و مبانی دستگاه قضائی نقش انکارناپذیری داشت.
به گزارش ایرنا، در این دیدار، رئیس و مسئولان دادگستری٬ دادستان عمومی و انقلاب و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان حضور داشتند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.