محمداسماعیل سعیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با تمام انتقادها علیه کالاهای ایرانی که یکی از آنها مربوط به بی‌کیفیتی محصولات است، تولیدکنندگان داخلی در سال جهش تولید باید تلاش کنند تا در تولید محصولات با کالاهای خارجی رقابت کنند.

وی اظهار داشت: باید توجه کنیم که اگر مصرف کالاهای ایرانی جزو اولویت خانوارهای ایرانی باشد بدون شک می‌توانیم تولیداتی داشته باشیم که در سطح بین‌المللی با کالاهای خارجی به لحاظ کمی و کیفی قابل رقابت باشند.

سعیدی ادامه داد: طی سال‌های اخیر در حوزه تولید محصولات به کمیت توجه بسیاری شد تا جایی که در برخی از مواقع کیفیت قربانی کمیت شد و مورد بی‌مهری تولیدکنندگان قرار گرفت که متاسفانه کیفیت پایین تولیدات داخلی تبعات منفی بسیاری برای کشور به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه جهش کیفی محصولات باید در مباحث مدیریتی و تولیدات مورد توجه قرار بگیرد، گفت: امروز محصولات به صورت انبوه تولید و به صورت رقابتی وارد بازار مصرف می‌شود، اما باید در نظر داشت که محصولات باکیفیت در تمام عرصه‌ها می‌توانند حرف اول و آخر را بزنند.

سعیدی یادآوری کرد: کشورهای توسعه یافته کیفیت محصولات را همراه ذائقه‌های مردم تولید و به بازار روانه می‌کنند که در ایران نیز باید یکی از اقدامات موفق در جهش تولید شناخت ذائقه‌ها و سلیقه‌ها همین مورد باشد و باید قبل از تولید هر محصولی ذائقه‌ و سلایق مردم را بشناسیم و متناسب با فرهنگ و رسوم و حتی ملزومات زندگی افراد یک جامعه اقدام به تولید محصول کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت در تولید باید تمام انتظارات یا حداقل خواسته‌های افراد را تامین کند، افزود: در حال حاضر مشکلی که در تولید داخلی برخی از کالاها داریم دنبال نکردن بازخورد مصرف کنندگان است که این امر باعث شده است به صورت انبوه کالا و محصولات تولید شود اما به کیفیت توجهی نشود.

سعیدی، بازخورد مثبت از محصولات تولید داخل را رضایت مشتریان دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال صنعت خودرویی کشور امروز چه از لحاظ قیمت و چه کیفیت مورد انتقاد مشتریان است که این موضوع نشان می دهد تولیدکنندگان بدون توجه به ایرادات محصول شروع به تولید جدید می‌کنند که این مثال در بیشتر کالاهای تولیدی داخلی مصداق دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تحقق کامل جهش تولید را منوط به ایجاد تغییر و تحول اساسی در محصولات فرهنگی و هنری دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که در سال جدید باید به آن توجه ویژه‌ای داشت موضوع فرهنگ و هنر است که در کنار آن فرهنگ‌سازی درست در سبک زندگی افراد لازم و ضروری است.

سعیدی اضافه کرد: اگر موضوعات فوق در سال  جدید جزو اولویت های قرار گرفته و توسط تولیدکنندگان مورد توجه باشد،  می‌توان گامی موثر در جهت تولید محصولات باکیفیت در تمام بخش ها برداشت.

وی گفت: جهش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که زیرساخت‌ها از جمله فرهنگ‌سازی در مصرف و تولید مورد توجه قرار بگیرد و در این زمینه جهش تولید در محصولات فرهنگی و هنری از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه اهالی فرهنگ و هنر قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.