به گزارش خبرنگار مهر، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ابراز داشت: ویروس کرونا یک ویروس ناشناخته‌ای است که واکسن و دارو و علائم روشنی ندارد چرا که مستلزم مطالعات است.

سید جمال حسینی اقدم افزود: تاکنون بیش از ۱۱۵ کشور درگیر این ویروس هستند، باید همگی دست به دست هم تا با این ویروس مبارزه کنیم.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در پیشگیری از ویروس کرونا گفت: آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی به طور دقیق به مردم اعلام می‌شود، باید حلقه انتقال این ویروس را قطع کنیم و تنها راه تحقق آن، در خانه ماندن مردم است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: شایعات زیادی پیرامون این ویروس منتشر شده که حتی تا لایه‌های مسائل امنیتی نیز تأثیر می‌گذارد، باید اعتماد مردم را در این زمینه جلب کنیم.

حسینی اقدم گفت: از حدود ۴۰۰ بستری حاد تنفسی در استان آذربایجان شرقی، آزمایش کرونای ۱۷۵ نفر مثبت اعلام شده که ۱۷ نفر آنها نیز فوت کرده اند.

وی ابراز داشت: آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان آذربایجان شرقی هر روز، تنها از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مردم اعلام می‌شود.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: مردم خیلی دنبال آمار و ارقام مبتلایان به کرونا نباشند، چرا که دچار استرس و اضطراب می‌شوند، انتظار می‌رود با رعایت مسائل بهداشتی و در خانه ماندن، در پیشگیری از شیوع این ویروس همکاری کنند.

حسینی اقدم همچنین با اشاره به مظلومیت سیستم بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان، در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، علاوه بر وظایف خود، رسالت‌های غیرتخصصی دیگری را نیز به دوش گرفته است و در این راه نیازمند همیاری دیگر سیستم‌ها و نهادهاست.

گفتنی است، محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر امروز با سفر به شهرستان مرند، در جلسه قرارگاه زیستی این شهرستان با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند شرکت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1378984
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.