به گزارش ایرنا، تالار خیابان «آذری» تبریز چهارشنبه شب میزبان جمعی از مدیران، خبرنگاران و عکاسان و دیگر فعالان عرصه رسانه بود؛ جمع تلاشگری که یک روز از سال، آن هم تنها برای ساعتی، در دور میزهای گرد با روپوش مخملی نشستند و با اجرای شاد و جنگ گونه "داود اوشنگ روشنک"، مجری توانمند و رسانه ای رادیو - تلویزیون، لحظاتی را با خوشی و خرمی سپری کردند.

حضور در این جمع برای من خبرنگار که عموما همکارانم را در حین برنامه های خبری، آن هم شتابزده و باعجله و به صورت گذرا می بینم، شادی بزرگی بود و دیگران نیز حس مشابهی داشتند.

بدون شک برگزاری جشن روز خبرنگار به همت انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی در روزهایی که اهالی مطبوعات با مشکلات متعددی در زمینه تهیه کاغذ و افزایش هزینه های جانبی و  مشکل بیمه مواجه هستند، اقدام ارزشمندی است که انبساط خاطر و فراغ بال رسانه ای های "مظلوم" را فراهم کرد.

انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی برای زدودن گرد و غبار یک سال دشواری کار روزنامه نگاران استان برنامه های متنوع و غافلگیرکننده ای را تدارک دیده بود که به نظرم مهم ترین آنها، تهیه مکانی دنج و آرامبخش برای تمدد اعصاب همکاران، اجرای موسیقی محلی، استندآپ کمدی «خلیلی بحران»، حضور غافلگیرانه بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال تراکتورسازی و بریدن کیک توسط استاندار و دیگر مدیران استانی حاضر در جمع بخشی از آن بود. 

در این بین نماشای گعده های بانوان خبرنگار شرکت کننده در جشن روز خبرنگار، پشت میزهای پنج شش نفره، تماشایی بود و صمیمیت و خونگرمی آنان در گپ و گفت با یکدیگر جلب توجه می کرد.

از جمله بخش های جالب توجه و ماندگار این برنامه، تجلیل از ۲ پزشک همیار خبرنگاران و جمعی از چهره های فرهنگی و رسانه ای بود که با تشویق حضار مواجه شد. 

درخواست از استاندار برای توصیه به مدیران استانی جهت افزایش آستانه تحمل شان در برابر رسانه ها و فعالان رسانه ای توسط وحید زینالی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی، نیز با استقبال شرکت کنندگان در جشن روز خبرنگار روبرو شد؛ مطالبه ای که همه ساله در جشن روز خبرنگار خواسته می شود.

یکی دیگر از بخش های این برنامه شاد و مهیج، امضای تابلوی رونمایی از تمبر «خانه مطوبعات آذربایجان شرقی» توسط علاقه مندان بود که در نهایت به مطایبه «هوشنگ روشنک" با استاندار آذربایجان شرقی نیز تبدیل شد.

اما جمع خبرنگاران حاضر در جشن روز خبرنگار تبریز، وقتی غافلگیر شدند که ابواب جمعی باشگاه تراکتورسازی به همراه مصطفی دنیزلی، در مقابل نگاه های ناباورانه حاضران وارد محل برگزاری جشن شدند.

در این بین اجراهای شاهکارگونه "خلیل بحران"، حاضران را از خنده روده بر کرد و خوشامدگویی شکسته بسته او به دنیزلی به ترکی استانبولی مایه دلخوشی خبرنگاران شد.

بی شک تردد عکاسان خبری برای ثبت لحظات شیرین خبرنگاران در برنامه جشن روز خبرنگار از صحنه های ماندگار بود که نشان داد فعالیت خبری زمان و مکان نمی شناسد.

پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی نیز برای دقایقی پشت تریبون رفت و گفت که" تمام هستی برای رسیدن به حقیقت است و این تنها به دست انسان های تلاشگر و نقد خبرنگاران ممکن است".

گرفتن عکس یادگاری با دنیزلی از دیگر حاشیه های جشن روز خبرنگار در تبریز بود که مشتریان زیادی داشت.

جشن روز خبرنگار در تبریز با صرف شام و کیک و عکس های یادگاری دسته جمعی پس از آن پایان یافت تا ارکان «رکن چهارم مردمسالاری» ولو برای یک روز یا چند ساعتی هم که شده از استرس خبر و خبرنگاری به دور باشند و لحظاتی را فارغ از دشواری ها و مشکلات این صنف با شادی سپری کنند. 

518

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.