به گزارش ایرنا در حاشیه این جلسه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد هدف از تشکیل این کمیته را کاهش و رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران در استان عنوان کرد تا از این طریق بتوان اشتغال موجود استان و واحدهایی که هم اکنون فعال هستند را حفظ کرد.
محمدرضا قمی با بیان اینکه این کمیته در سطح استان در مقایسه با سایر استان‌ها عزم جدی‌تری برای حل مشکلات دارد گفت: خوشبختانه در استان یزد کمیته حمایت قضایی فعال‌تر از سایر نقاط بوده گرچه که ممکن است تعداد جلسات کمتری تشکیل شده باشد، اما در هر جلسه پرونده‌های زیادی مورد بررسی قرار گرفته و خروجی این کمیته حکایت از حل مشکلات را در استان دارد.
وی همچنین با بیان اینکه مشکل عمده‌ای که از سوی واحدهای استان به این کمیته ارجاع شده مربوط به مسائل پولی و بانکی بوده است ، تصریح کرد :در جلسه امروز هم مشکل پنج واحد تولیدی ، صنعتی و کشتارگاه مطرح شد و تصمیمات لازم قضایی از آنها انجام شد.
در بخش اول این جلسه مشکلات بدهی بانکی چند واحد تولیدی و اختلاف آنها با بانک ها بررسی شد که با دستور رئیس کل دادگستری استان به دهشیری رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و شمس دادستان مبنی بر تسریع در رسیدگی به این پرونده ها ، جلسه ادامه یافت.
محمدرضا حبیبی گفت: اگر منظور بانک ها و واحدهای تولیدی از شرکت در این کمیته حل مشکل و پرداخت بدهی مجموعه است باید همکاری لازم صورت گیرد .
وی افزود: وضعیت تسهیلات معوق واحدهای صنعتی تنها با همکاری بانک ها مشخص می شود و هر بانک می تواند در حل مشکل بدهی مجموعه تولیدی به کمیته حمایت قضایی کمک کند تا هم خودش به پولش برسد و هم فعالیت واحد تولیدی ادامه یابد.
یکی از پرونده های بررسی شده در این جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه مهریز بود که بر این اساس مدیرعامل این مجموعه تولیدی با تاکید بر لزوم حمایت قضایی در برخورد با واحدهای متخلف کشتار غیرمجاز در سطح استان گفت: حمایت های قضایی می تواند موجب رونق فعالیت واحدهای تولیدی مجاز شود.
دشتی جلوگیری از نگهداری گوشت کشتارگاه ها بویژه در انتهای بلوار نواب صفوی ، تداوم نظارت بر کشتارهای غیرمجاز و ذبح قاچاق و نیز نظارت بر پیش سرد گذاری گوشت را خواستار شد و گفت: در صورت انجام این حمایت های قضایی فضای رقابت سالم و رسیدن به بخشی از ظرفیت کشتارگاه های مجاز استان خواهیم بود.
در همین خصوص رئیس کل دادگستری استان توصیه کرد تا موارد مربوط به کشتارهای غیرمجاز و تخلفات دامپزشکی را به صورت ویژه در یک شعبه قضایی بررسی کنند.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.