عاشقان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سالروز شهادت امام رئوف با حضور در حسینیه ها، مساجد و امامزادگان با برپایی آیین عزاداری بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

برخی هیات‌های مذهبی با حضور در مساجد و حسینیه ها و همچنین حرکت در خیابان های شهرهای ابرکوه و مهردشت هم ارادت قلبی خود را به هشتمین امام شیعیان نشان دادند و آخرین روز ماه صفر را همراه با راز و نیاز و عزاداری سپری کردند.

همچنین صلوات خاصه امام رضا (ع) با حضور ارادتمندان به ساحت مقدس آن حضرت و اهل بیت (ع) برگزار شد.

ذاکران اهل بیت با مداحی به مناقب و سخنرانان نیز به بیان فضایل و کرامات و ویژگی های بارز شخصیتی امام رضا (ع) پرداختند. 

شهرستان ابرکوه در مسیر جاده طریق الرضا(ع) قرار دارد به همین دلیل زائران زیادی از استان های جنوبی برای زیارت بارگاه ملکوتی هشتمین امام شیعیان از این مسیر در طول سال تردد می کنند.

این امام بزرگوار در سن ۳۵ سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر آن حضرت رواداشتند،سرانجام مأمون عباسی این امام همام را در سن ۵۵ سالگی در سحرگاه روز آخر صفر سال ۲۰۳ هجری قمری با انگور زهرآلود به شهادت رساند و پیکر پاک ایشان با مشایعت بسیاری از شیعیان و دوستداران آن حضرت در مشهد مقدس دفن شد و امروز پناهگاه عاشقان اهل‌بیت(ع) است. 

علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هشتمین امام شیعیان جهان از سلاله پاک رسول خدا در یازدهم ذی‌القعدۀ الحرام سال ۱۴۸ هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشودند که پدر بزرگوار ایشان امام موسی کاظم(ع) پیشوای هفتم شیعیان و مادر گرامیشان نجمه و خواهر گرامی‌اش حضرت معصومه(س) نام دارد.

نام امام هشتم، (علی) و لقب مشهورش (رضا) و کنیه معروفش (ابوالحسن) است.

خصوصیات اخلاقی و زهد و تقوای آن حضرت به‌گونه‌ای بود که حتی دشمنان را نیز شیفته و مجذوب خود کرده بود.

استان یزد هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد که ۲۰۰ هیات متشکل از ۲۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم عزاداری امام هشتم هفته جاری به مشهد اعزام شدند.

 مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.