سید علی نوروززاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح توسعه تفکیک آب شرب از فضای سبز شهر بافق از طریق لوله پلی اتیلن با قطر 16 تا 200 میلیمتر به متراژ 135 هزار متر انجام می شود.
وی افزود: اجرای این طرح شامل مکانیزاسیون ، تجهیز سطوح فضای سبز به امکانات آبیاری تحت فشار برای مدیریت و کاهش مصرف آب خام و امکان توسعه فضای سبز آتی خواهد بود.
این مسوول افزود: قبل از سال 95 تعداد 56 انشعاب آب شرب به آبیاری فضای سبز شهری اختصاص داشت که با اجرای طرح جداسازی همه آنها قطع و جمع آوری شد
شهردار بافق اضافه کرد: همچنین پنج دستگاه تانکر انتقال آب حذف و 876 میلیون ریال هزینه انتقال آب از مخازن به فضای سبز و 462 میلیون ریال آب بهاء صرفه جویی شد.
وی با بیان اینکه بافق تنها شهر استان یزد است که طرح تفکیک آب خام را انجام داده است تصریح کرد: با این اقدام طی سال های 95 تا 97 رشد قابل توجهی در سرانه پایدار فضای سبز اتفاق افتاد و رقم این سرانه از 4.5 به 9.5 مترمربع افزایش یافت.
نوروززاده منابع آب فضای سبز شهری را هم اینک هفت حلقه با میزان آبدهی 85 لیتر برثانیه عنوان کرد و گفت: یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آب در شهرها ، فضاهای سبزهستند
از سال 1387 مقدمات تهیه طرح جداسازی آب شرب از فضای سبز شهر بافق آعاز شد و شهریور 95 همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.