به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد عبدالله پور عصر یکشنبه در بازدید از موکب زائران خارجی اربعین در پایانه مرزی آستارا افزود: ورود زائران خارجی از جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان اثرات زیادی برای گیلان دارد و خوشبختانه فضای معنوی خوبی در این استان حاکم است.
وی با اشاره به اینکه هماهنگی اعضای ستاد اربعین آستارا قابل تقدیر است، اضافه کرد: از زائران خارجی اربعین، علاوه بر شهرستان آستارا، در تالش و خروجی استان گیلان نیز استقبال می شود که این مهم در توسعه فرهنگ دینی و اسلامی ما تاثیر گذار است.
وی اظهار کرد: فضای دینی و مذهبی کشور ما با کشورهای همسایه تفاوت دارد و زائران خارجی با ورود به کشور ما، با این فضا ارتباط صمیمانه ای برقرار می کنند.
سردار عبدالله پور افزود: حضور گسترده و میلیونی مسلمانان از اقصی نقاط دنیا به ویژه ایران در پیاده روی اربعین حسینی، موجب افزایش انسجام امت اسلامی شده است.
در سال گذشته شش هزار زائر خارجی از مرز آستارا به کربلا رفته بودند و مسئولان پیش بینی می کنند این رقم امسال به 10 هزار نفر برسد. طی چهار روز گذشته، یک هزار و 514 زائر خارجی اربعین با گذر از مرز آستارا عازم کربلا شده اند.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.