ساسان اکبری پور سه شنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از پیگیری های قضایی و حقوقی لازم توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان که به صدور رای قطعی ختم شد موفق به آزاد سازی بیش از 5800 متر مربع اراضی ملی حفاظت شده در ارتفاعات تالش و شهر لیسار شدیم.
وی با اظهار تشکر از همکاری بی دریغ نیروی انتظامی شهرستان تالش افزود: علاوه بر رفع تصرف از این اراضی کلیه بناها و ابنیه غیر مجاز ساخته شده در این محدوده تخریب و این اراضی ملی به شرایط گذشته بازگردانده شد.
اکبری پور یادآور شد: این عملیات بر اساس حکم اجرایی دادگاه برای 9 پرونده تخلف برای 9 نفر بود و در حال حاضر شش پرونده تخلفی تصرف اراضی ملی در حال رسیدگی در دادگاه تجدید نظر استان است که پس از تایید نهایی و صدور رای قطعی احکام این پرونده ها نیز در راستای آزاد سازی عرصه های مربوط به آن با قاطعیت و به سرعت اقدام می شود.
وی با اشاره به انجام گشت های مستمر و شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست گیلان افزود: با توجه به اهمیت حفظ وحراست از اراضی ملی و منابع طبیعی و بکر و جلوگیری از زمین خواری توسط افراد سود جو و فرصت طلب، یگان حفاظت محیط زیست گیلان با هرگونه تخلف ، تصرف و تعدی به حریم تالاب و دریا و بستر رودخانه ها و اراضی ملی شدیدا برخورد می کند .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، زمین‌خواری و تجاوز به اراضی ملی و مراتع یکی از پدیده‌های شوم به ویژه در سال‌های اخیر است که متجاوزان به حقوق بیت‌المال به شدت از سوی دستگاه قضا مجازات می‌شوند.
همچنین ، به دلیل ارزش بالای شن و ماسه رودخانه ها ، پدیده استخراج آن از بستر رودخانه ها و به خصوص رودخانه های دارای جریان آب دائمی روز بروز افزایش یافته و با اینکه برداشت شن و ماسه در توسعه اقتصادی نواحی جغرافیایی نقش به ظاهر مناسبی دارد اما انجام این عملیات از بستر رودخانه ها پیامدهای زیست محیطی غیر قابل جبرانی را به دنبال دارد.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.