به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: با همکاری دستگاه های متولی، موانع و مشکلات سرمایه گذاری اقتصادی با هدف رونق کسب و کار در این شهرستان برداشته می شود.
وی با اشاره به اینکه دولت، در چهار سال گذشته قفل های اقتصاد را با کلید تدبیر و امید باز کرده است، اضافه کرد: با بهره مندی از ظرفیت های داخلی می توان بسترهای توسعه را در این شهرستان فراهم کرد و باعث افزایش درآمد، اشتغال و امید به زندگی شد.
وی اظهار کرد: شناسایی موانع سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد در دستور کار دستگاه های اجرایی است و با تعامل و مدیریت مبتنی بر ابتکار و دانش روز، می توان آنها را برطرف کرد.
فرماندار آستارا تصریح کرد: افراد زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این شهرستان دارند و متاسفانه با بی اطلاعی از قوانین یا هدایت نادرست برخی مسئولان، از این کار منصرف می شوند.
وی ادامه داد: در شهرستان آستارا مانند بسیاری از مناطق دیگر با محدودیت اراضی برای اجرای طرح ها مواجه هستیم و مسئولان باید در واگذاری زمین به سرمایه گذاران، توجیه اقتصادی آنها را مد نظر داشته باشند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا نیز در این جلسه گفت: اغلب طرح های کشاورزی، دیر بازده و کم بهره هستند و امیدواریم بانک های عامل در ارائه تسهیلات با سود مناسب به کشاورزان همت کنند.
ایرج شیارکار افزود: در بسته بندی محصولات کشاورزی، پنج طرح در آستارا برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم در توسعه صادرات محصولات کشاورزی به ظرفیت های منطقه توجه شود و با ایجاد پایانه گل و گیاه می توان به صورت سازمان یافته محصولات کشاورزی صادر کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه گفت: با تامین سرمایه در گردش و معافیت مالیاتی می توان موانع سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی را برداشت.
بیژن خالق وردی پور اضافه کرد: 35 نفر متقاضی سرمایه گذاری در شهرک صنعتی آستارا بودند که به علت نبود زمین در شهرک، طرح های آنها اجرا نشد.
وی اظهار کرد: فعالیت معادن شن و ماسه نیز در آستارا به صورت مستمر و سامان یافته نیست و مجوزهای راه اندازی معادن از مرکز استان گیلان صادر شده است و امیدواریم نظارت جدی بر روند فعالیت معادن صورت گیرد.
وی ادامه داد: نبود زیر ساخت های مناسب در بازار، تولید نشدن کالاهای پرفروش نظیر پوشاک و قاچاق کالا از موانع رشد تجارت در شهرستان آستاراست.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.