به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، ایستگاه نقاشی با موضوع حمایت و همدردی با کودکان غزه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا در مسیر حرکت راهپیمایان برپا و با استقبال چشمگیر خانواده ها و کودکان روبرو شد.
کودکان دختر و پسر در این ایستگاه، نقاشی های خود را برای کودکان غزه کشیدند تا نشان دهند که به یاد آنان هستند و هیچ وقت درد و رنج همسالان مسلمان خویش را در فلسطین، فراموش نخواهند کرد.
استقبال از این ایستگاه نقاشی چشمگیر بود و بیشتر راهپیمایان و مسئولان آستارا از آن دیدن کردند.
صابر فرضی زاد مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا در حاشیه این برنامه گفت: امروز 35 نفر از کودکان و نوجوانان با شرکت در این برنامه فرهنگی با استفاده از ذوق هنری خود، تصاویر قابل توجهی را خلق کردند.
وی افزود: فعالیت کانون در رابطه با این روز بزرگ، منحصر به این روز و ایستگاه نیست بلکه در مراکز کانون، اعضا در قالب موضوع های فرهنگی، هنری و ادبی در راستای شناخت و فلسفه نامگذاری آن توسط حضرت امام خمینی (ره) فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: حضور کودکان و نوجوانان با خانواده هایشان در راهپیمایی امسال پر شور بود و باعث ماندگاری و نهادینه شدن این روز در ذهن مردم می شود.
حضور جمع کثیری از روستائیان آستارا با لباس های محلی نیز از دیگر نکات جالب راهپیمایی روز قدس در این شهرستان بود.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز، همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 نفر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان عضو هستند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.