به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های بزرگداشت سالروز سوم خرداد و عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر آن را نمادی از وحدت، همدلی و همراهی مردم با نیروهای مسلح دانست و افزود : باتوجه به فراز و فرودهای بسیار و خاطرات به یادماندنی از دفاع مقدس در نهایت کشورمان تجاوز گری دشمن در جنگ تحمیلی را عزتمندانه پایان داد .

وی رهبری امام راحل (ره)، وحدت و حضور ملت ایران در کنار نیروهای مسلح را عامل پیروزی و آزادی خرمشهر دانست و افزود : وحدت ملت فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت، مقاومت، ولایتمداری و در کنار یکدیگر بودن را به همراه خواهد داشت. وی بر ضرورت ترویج این فرهنگ تأکید کرد و با بیان اینکه یکی از نمادهای وحدت ملی و مقاومت در برابر دشمنان حضور حداکثری مردم در انتخابات است افزود : انشاء ا... مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بار دیگر با حضور خود در پای صندوق‌های رأی با تجدید میثاق با امام و رهبری پایبندی خود را به نظام و انقلاب نشان داده و دشمنان را مأیوس می‌کنند.

وی با بیان اینکه دنیا شاهد حضور مردم ایران در انتخابات خواهد بود افزود : باید فضایی فراهم کنیم تا مردم احساس کنند که ضامن و امانتدار رأی آنان هستیم و آن را حق الناس می‌دانیم تا با کمال آرامش در این انتخابات شرکت کنند. وی با بیان اینکه مردم را تنها باید دعوت به انتخابات کرد و تشخیص با خود آنان است افزود : تخریب و تهمت درست نیست ، مردمی که 38 سال پای نظام انقلاب مانده‌اند و به شعور و آگاهی رسیده‌اند و خود قادر به تشخیص نامزد اصلح هستند.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت ایجاد فضای همدلی و همراهی به برگزاری منظم نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد و افزود : باید شرایط لازم را در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فراهم کنیم. وی با قدردانی از حمایت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ساماندهی مزار شهدای رشت اظهار داشت : با پیشنهاد بنده و پیگیری‌های صورت گرفته در استان در حدود 3 میلیارد تومان برای ساماندهی مزار شهدای رشت هزینه شد و پول آن را دولت پرداخت کرد.

وی با اشاره به ساماندهی مزار شهدای شهرستان انزلی، آستانه اشرفیه و شهرستان‌های دیگر استان اظهار داشت : در سال گذشته در حدود 5 میلیارد تومان در این بخش هزینه شد. وی افزود : ساماندهی مزار شهدای انزلی نیز جزو برنامه‌ها بوده و در سال جاری به جد دنبال آن هستیم. وی با بیان اینکه ارزشهای ایثار و شهادت چیزی نیست که از اذهان فرامون شود افزود : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را جزو وظایف خود می دانیم و باید با ایجاد یادمان و گنجانیدن این فرهنگ در آموزه‌های درسی در جهت اشاعه این فرهنگ تلاش کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز با بیان اینکه خدا را شاکریم در سرزمین زندگی می‌کنیم که نامش جمهوری اسلامی ایران است افزود : به یمن فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس این حماسه که دست خدا پشتیبان آن بود ارزش‌های انسانی و اسلامی فتح شد. جلائی افزود : تقدیم بیش از 250 شهید گیلان از مجموعه 6 هزار شهید عملیات بیت المقدس هدیه‌ای از بهترین‌های این دیار برای نظام مقدس است .

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 647993
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.