به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اسلامی غروب یکشنبه در نشست رأی اولی ها در سیاهکل اظهار داشت: در قانون اساسی کشور ما به عنوان یک شاخص، بسیاری از مسایل ریز دموکراسی دیده شده و ساختار نظام بر مردم سالار دینی شکل گرفته است.
وی خطاب به رأی اولی های سیاهکل افزود: قانون اساسی با حضور مردم و با همت شما به اجرا در می آید و نمی توان نقش بی بدیل جوانان را در توسعه یافتگی کشور نادیده گرفت .
فرماندار سیاهکل ادامه داد: در کشور ما ، انتخابات ساختاری مردم نهاد است و خوشبختانه از روستا گرفته تا شهر ، نمایندگی مجلس ، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری حضور و مشارکت مردم مشهود و آشکار است.
اسلامی از جوانان خواست تا در انتخاب خود افراد اصلح را برگزینند و گفت: انتخاب و رای دادن به هر فردی حق شماست اما به هر شخصی که می خواهید رای دهید، تحقیق کاملی را انجام دهید.
وی با اشاره به اهمیت شوراها در تصمیم گیری و تصمیم سازی امور شهری افزود: شورای شهر، نهاد مدنی و مردمی برخاسته از بطن مردم است که قانون گذار به آنها بر اساس قانون اختیاراتی داده تا در این قوانین دقیق شده و نسبت به عمل و اجرایی کردن آنها اقدام کنند.
فرماندار سیاهکل توصیه کرد: از رای دادن بصورت قومیتی پرهیز شود زیرا شهر یک نهاد مدنی است که رای دادن به افراد شورا ، می تواند یکسری قوانین محلی و مدنی را وضع کند که به سیستم مدیریت و اداره شهر کمک نماید.
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان، هفت دهستان و حدود 50 هزار نفر جمعیت، در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار:لیدا حاجی پور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/9776/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.