به گزارش ایرنا سید جواد حسینی روز شنبه در حاشیه برگزاری هشتمین دوره کشوری جشنواره جابربن حیان در منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنوره هشتمین دوره خود را سپری می کند و بیش از سه میلیون و ۴۰۰ دانش آموز در پایه های ابتدایی چهارم ، پنجم و ششم در آن شرکت کرده اند و  حدود ۳۰۰ اثر به سطح ملی راه یافته که در رشته های مختلف پژوهشی و دست سازه ، تجلیل می شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که نوآوری ، تحقیق و کارهای عملی و مهارتی را برای دانش آموزان هدف گذاری کرده و با استقبال بسیار خوبی همراه شده است.

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛ علاوه بر جشنواره جابر بن حیان ، برگزاری جشنواره خوارزمی را برای دوره متوسطه اول و جشنواره جوان خوارزمی را برای دوره متوسطه دوم در نظر داریم و این جشنواره ها زمینه ای برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی هستند.

حسینی راه ورود به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را جامعه پذیر کردن دانش آموزان در دوره ابتدایی دانست و گفت: جشنواره ها ، آموزه های علمی دانش آموزان بویژه در حوزه علوم و همچنین در بحث های مهارتی را تقویت و این دو، هم به رونق تولید و هم به اقتصاد مقاومتی کمک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش ۱۳ جشنواره و مسابقه مختلف را در سطح کشور برگزار می کند؛ در عرصه هنر با بیش از ۷۰ رشته هنری و ۱۰ میلیون دانش آموز ، در بخش قرآن، عترت و نماز با بیش از ۹ میلیون دانش آموز و نیز در عرصه های ورزشی و همچنین خوارزمی به دنبال بسترسازی هایی هستیم تا استعدادهای دانش آموزان شکوفا شود چراکه پیوستن به این جریان ها ، بزرگترین امتیاز برای دانش آموز است.

به گزارش ایرنا جشنواره جابر بن حیان هشتمین دوره خود را به میزبانی گیلان تجربه کرد و این درحالیست که پنج دوره نخست این جشنواره در تهران و یک دوره در مشهد و یک سال در تبریز برگزار شد.

در هشتمین دوره از جشنواره جابر بن حیان به میزبانی مشترک رشت و منطقه ازاد انزلی ،۳۰۰ دانش آموز منتخب از سراسر کشور حضور دارند که در این جشنواره ۱۹۹ اثر در قالب های طبقه بندی ، نمایش علمی(مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش در آمد.

بروز ایده های خلاق بر اساس تاکیدات سند تحول بنیادین، تحقق اهداف علمی، تقویت مهارت های زندگی و اهداف نگرشی از اهداف برگزاری جشنواره است. این جشنواره ضمن مشارکت خانواده ‌ها و همسویی آنان با معلم و مدرسه، موجب ایجاد تعامل سازنده بین دانش آموزان می شود و آنان در تمامی مراحل طراحی و ساخت پروژه ها از راهنمایی معلم خود بهره می برند. 

۷۴۷۱ / ۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.