به گزارش روز پنجشنبه ایرنا محمد صالح ضیایی در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره گاز رودبار اظهار داشت: نگاه دولت تدبیر و امید بر توسعه است و انتظار داریم مسئولان استان با توجه به وسعت و پراکندگی رودبار و محرومیت این شهرستان، نگاه ویژه ای به آن داشته باشند.
وی افزود: ارتقاء شاخص گازرسانی روستاهای رودبار از ۲۱ درصد سال ۹۲ به ۸۶ درصد کنونی به رغم تمام تنگناها و مضایق مالی جای قدردانی است.
وی اضافه کرد: انتظار داریم گام های اداره گاز برای سبز شدن شهرستان رودبار با اهتمام بیشتری صورت گیرد و در تقویت خدمات گازرسانی نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در رودبار، به دستور فرماندار رودبار یک پروژه عام المنفعه در روستای کلایه این شهرستان به دست خبرنگاران افتتاح شد. به مناسبت روز خبرنگار به دستور محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار آسفالت معابر روستای کلایه بخش رحمت آباد و بلوکات این شهرستان با دست خبرنگاران رودبار افتتاح شد.
برای آسفالت یک هزار و ۸۰۰ متر از معابر روستای کلایه، شش میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی ، رحمت آباد و بلوکات، عمارلو و خورگام در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

همه شهرهای گیلان به غیر از ماسوله به دلیل دارا بودن بافت تاریخی و همچنین یک هزار و ۹۶۴ روستای استان (۹۴.۶ درصد) از نعمت گاز بهره مند هستند.
شرکت گاز گیلان علاوه بر گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی، بیش از ۷۳ هزار واحد تجاری و پنج هزار و ۷۳۱ واحد صنعتی را گازدار کرده و به ۹۶ جایگاه CNG که یک سوم سوخت ناوگان حمل و نقل را تامین می کنند، گازرسانی کرده است.

شرکت گاز گیلان خوشه هایی در قالب دو فاز طراحی کرده؛ در فاز اول تعداد ۴۷ خوشه برای گازرسانی به بیش از ۷۰۷روستا با ۱۰۲ هزار خانوار و در فاز دوم ۱۸۶روستا با ۲۰ هزارخانوار طراحی و کلنگ اجرای این پروژه در تیر ماه سال ۹۴ در روستای شیرجو پشت لاهیجان به زمین زده شد. هم اکنون با اقدامات انجام شده؛ شرکت گاز استان در یکی از شرکت های برتر خدماتی برتر در کشور قرار گرفته است.
گازرسانی به ۲۸۵ روستا در سال ۹۴ ، گازرسانی به ۲۷۰ روستا در سال ۹۵ و بهره مندسازی ۱۱۸ روستای سخت گذر و کوهستانی در سال های ۹۶ و ۹۷ تنها گوشه ای از اقدامات شرکت در راستای بهره مندی مردم استان از نعمت گاز در سال های اخیر بوده است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.