گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری فومن به ایرنا حاکیست؛ فرماندار فومن در همایش بسیج، همگام با کشاورز که با حضور کشاورزان فعال در حوزه طرح همگام با کشاورز بسیج در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: مفهوم بسیج امروز عام تر شده و نیروهای بسیجی به عنوان نیروهایی متعهد و متخصص، دانش خود را در اختیار مردم و نظام قرار داده اند.
محمود قاسم نژاد اظهار کرد: ورود بسیج به حوزه کشاورزی که بدون چشمداشت مالی صورت گرفته، قطعاً اثربخش خواهد بود و ما نیازمندیم که چنین یاورانی را در کنار خودمان داشته باشیم.
قاسم نژاد با تأکید بر حضور کارشناسان و متخصصین بخش کشاورزی در کنار کشاورزان گفت: شناسایی نوع خاک و میزان حاصلخیزی آن در کنار تجهیز و مکانیزاسیون از عوامل اثرگذار در بخش کشاورزی است.
غلامرضا ملک علیپور مسئول بسیج مهندسین سپاه قدس استان گیلان نیز در این همایش، با بیان اینکه کشاورزان هیچگاه تحریم‌های دشمنان را باور نکردند، افزود: با وجود تحریم ها تولید محصولات کشاورزی حتی یک روز هم تعطیل نشد.
سرهنگ حمید جانباز فرمانده سپاه ناحیه فومن نیز در این همایش با بیان اینکه 30 درصد برنج مصرفی کشور از خارج وارد می شود، گفت: به دنبال این هستیم که با استمرار طرح همگام با کشاورز، سهم خود را در خودکفایی برنج ایفا کنیم.
شهرستان فومن در 25 کیلومتری مرکز گیلان واقع شده و دارای 13 هزار و 870 هکتار شالیزار است که سالیانه 72 هزار تن شلتوک و 47 هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می شود.
این شهرستان در مجموع دارای 16 هزار و 481 هکتار اراضی زراعی و باغی است.

** برگزاری مراسم گرامیداشت روز بسیج در لاهیجان
سرهنگ پاسدار سید جعفر حسینی فرمانده سپاه لاهیجان در این مراسم گفت: با تفکر بسیجی نه تنها در جنگ هشت ساله حتی یک وجب از خاک ایران را ازدست ندادیم بلکه امروز خط پدافندی بسیج از حوزه مرزهای ایران فراتر رفته است.
وی ادامه داد: استفاده از نیروهای انسانی و تجهیزات بسیج برای کمک به اداره ها و مردم بویژه در زمان بحران، از فعالیت های این نیرو محسوب می شود.
رضا حیدری نژاد رئیس اداره گاز شهرستان لاهیجان نیز در این مراسم نقش گروهای بسیج، جنبش بسیج، اهداف بسیج، بانوان بسیج و نیز نقش نیروهای بسیج همیار گاز و سفیران انرژی در همکاری با اداره های فنی و خدمات رسان مانند گاز در راستای خدمت به مردم را مهم دانست.
وی یادآورشد: هر نوع مشکلی و اختلالی در گاز رسانی ایجاد شود، از طریق بسیج سریع رفع می شود.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 7294 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.