رامین نورقلی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: او شب گذشته در سخنرانی خود، ادبیات سخیف و نامناسبی داشت، اما همه دنیا می دانند که با سخنان ترامپ نام خلیج فارس به آنچه او تلفظ کرده ،تغییر نخواهد یافت.
وی تصریح کرد: طبق اسناد و مدارک موجود از گذشته های بسیار دور نام این خلیج همواره به نام 'خلیج فارس' بوده و ادعای برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و هم پیمانان آمریکا، باعث تغییر این نام همیشگی نخواهد شد.
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس اضافه کرد که همه دنیا این خلیج را با نام اصلی آن یعنی خلیج فارس شناخته و این نام در سازمان ملل و همه مجامع جهانی و بین المللی به ثبت رسیده است.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو همچنین گفت که در مساله برجام، آمریکا همه کاره نیست، بلکه 1+5 کشور در آن حضور داشته و این سند را به امضا رسانده اند و آمریکا تنها یک عضو است.
نورقلی پور افزود: کشورهای اروپائی به همراه جمهوری اسلامی ایران، به خوبی تاکنون به تعهدات خود عمل کرده اند و صحبت های شب گذشته رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورما نشان داد که با وجود کارشکنی های ترامپ، ایران از برجام حمایت خواهد کرد و هیچگاه از آن خارج نخواهد شد و به تعهدات خود عمل می کند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: جامعه جهانی و کشورهای اروپائی امضاء کننده تعهدنامه برجام بر آن پایبند هستند، اما آمریکا برخلاف این مسیر حرکت می کند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.