مختار مهاجر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: راه اندازی کمپین عید ایرانی با کالای ایرانی اقدامی عالی محسوب می شود که نقش موثری در تبلیغ و تشویق جامعه به منظور مشارکت در حمایت از اقتصاد داخلی و کمک به ارزش افزوده تولیدات کشور دارد.
وی افزود: ضرورت دارد در راستای تقویت تولید داخلی و ایجاد ارزش افزوده در کشور از چنین اقدام ها، بیشترین بهره را بیریم زیرا جمعیت 80 میلیون نفری یکی از ظرفیت های موثر در خوداتکایی اقتصاد داخلی است.
رئیس جهاد کشاوزی گلستان اضافه کرد: با توجه به اینکه بازار کشور از بازارهای بزرگ خاورمیانه به شمار می رود، نباید این ظرفیت و نقش آن درارزش افزوده و ایجاد اشتغال را به راحتی از دست داد.
به گزارش ایرنا توجه به تولید داخلی به چرخاندن چرخ های اقتصاد کشور، اشتغالزایی و ریشه کنی بیکاری، کاهش وابستگی به خارج و دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی برای معرفی مزیت های محصول ایرانی می انجامد.
با این همه، پیش از آن اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی در این زمینه در کنار تلاش برای ارتقای دانش فنی و کیفیت افزایی تولیدات صنعتی لازم است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد، اقتصاد این استان بر پایه کشاورزی و تولید محصولات با کیفیت در این بخش استوار است.
افزون بر 650 هزار هکتار از اراضی گلستان به کشت محصولات مختلف اختصاص دارد، سالانه حدود چهار میلیون تن انواع محصول درحوزه کشاورزی استان تولید می شود.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.