به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب قزلسفلو روز سه شنبه در حاشیه مراسم درختکاری در محدوده تالاب آلماگل اینچه برون در منطقه مرزی شمال گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح در مناطق مختلف مسیر اصلی استان از نوکنده تا تنگراه و نیز برخی محورهای فرعی همچون بندرترکمن - کردکوی ، بندرترکمن - سه راهی یساقی و سه راهی کلاله تا شهر کلاله اجرا می شود.
وی افزود: این طرح با همکاری ستاد توسعه فضای سبز استانداری و مشارکت اداراتی همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، دفتر امور شهر و روستایی استانداری و بنیاد مسکن انجام می شود و برای مراقبت از نهال های کاشته شده نیز علاوه بر استفاده از همکاری و مشارکت شوراهای روستاها، دهیاران و فرمانداری ها، قرق بان هایی نیز به کار گرفته می شوند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تشریح برنامه های هفته منابع طبیعی ( 15 تا 21 اسفند) گفت: در این رابطه توزیع 700 هزار اصله نهال از اول اسفندماه آغاز شده که 100 هزار اصله آن، نهال های مثمر از گونه هایی همچون گردو، فندق، سیب و گلابی است که قرار است در مناطقی که طرح ترسیب کربن اجرا می شود کشت شوند و علاوه بر آن در مصلاهای استان نیز بین مردم توزیع می شوند.
قزلسفلو برگزاری مراسم متمرکز درختکاری در روز 15 اسفند با حضور مسئولان استانی در مجموعه هشت هکتاری دهکده مقاومت در شهر قرق که با همکاری منابع طبیعی و توسط بسیج استان در حال احداث است به منظور ایجاد فضای سبز در این دهکده را از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در استان گلستان برشمرد.
قزلسفلو در خصوص احیای مراتع استان نیز گفت: عملیات بوته کاری و بذرپاشی گونه مرتعی آتریپلکس در سطح 1500 هکتار از مراتع استان انجام شده علاوه بر آن توسط شرکت های تعاونی مرتعداران نیز در عرصه های خلع ید شده نهالکاری و بذر پاشی انجام می شود.
وی برگزاری نشست های مشترک با روسای دادگستری های استان، بازدید از طرح های نهالکاری، بازدید از شرکت های دانش بنیان و برگزاری همایش همیاران طبیعت دانش آموزی را از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در استان گلستان برشمرد.
مراسم نهالکاری در محدوده تالاب آلماگل به عنوان یکی از سه تالاب بین المللی واقع در منطقه مرزی اینتچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس روز سه شنبه با حضور تنی از چند از مدیران کل استان گلستان و مسئولان شهرستان گنبدکاووس انجام شد و طی آن 400 اصله نهال در محدوده این تالاب غرس شد.
3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.