به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر نودهی روز دوشنبه در نشست خبری که با حضور فرماندار ویژه گنبدکاووس و حاج محمد شهرکی برگزار شد، افزود: راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در نقاط جمعیتی محروم، ایده و خلاقیت نیکوکار گنبدی بوده و نخستین آن درسال 94 در این شهرستان راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 3700 بیمار نیازمند از بانک امانات تجهیزات پزشکی در گنبدکاووس استفاده کرده اند، اضافه کرد: باهمت خیر گنبدی چندماه پیش مشابه چنین بانکی در 6 استان کشور راه اندازی شد.
نودهی گفت: اکنون نیز حاج محمد شهرکی تجهیزات پزشکی برای 12 استان دیگر آماده کرده که پس از مراحل اداری و عقد تفاهم نامه در اختیار جمعیت هلال احمر استان های مدنظر قرار می گیرد.
وی، 'ساکشن خانگی ویژه بیماران ریوی، عصا، واکر، دستگاه فتوتراپی ویژه نوزادان مبتلا به زردی، تخت بیمار، تشک مواج و کپسول اکسیژن' را از جمله اقلام و تجهیزات پزشکی هر یک از محموله ها ذکر کرد و افزود: به طور میانگین هر محموله دارای 9 قلم با 54 وسیله پزشکی می باشد.
رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در ادامه ارزش ریالی بانک امانات تجهیزات پزشکی را که قرار است در 34 نقطه جمعیتی 31 استان کشور به مرور راه اندازی شود، 40 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این محموله ها به استان های سمنان، خراسان های شمالی و جنوبی، کرمان، هرمزگان، اردبیل، ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، اصفهان، چهار محال بختیاری و گیلان ارسال می شود.
نودهی اضافه کرد: مراسم افتتاحیه بانک امانات تجهیزات پزشکی که توسط خیر گنبدی قرار است در همه استان های کشور راه اندازی شود، چندی پیش در مشهد مقدس برگزار شد و مراسم اختتامیه نیز در شهر مقدس قم در آینده ای نزدیک برگزار می شود.
وی با قدردانی از تلاش های حاج محمد شهرکی برای این اقدام خداپسندانه، اظهار داشت: بر این اساس نام این خیر به عنوان بنیانگذار بانک امانات تجهیزات پزشکی درجمعیت هلال احمر کشور ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت های خیرخواهانه و انساندوستانه حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی، بر لزوم ترویج فرهنگ انجام چنین اقداماتی درجامعه با همکاری رسانه های ارتباط جمعی تاکید کرد.
عبدالقدیر کریمی گفت: مشارکت نیکوکاران و خیرین در انجام فعالیت های عام المنفعه با توجه به مشکلات و تنگناهای مالی دولت، اقدامی پسندیده است که بایستی فرهنگ آن را در جامعه بیش از پیش نهادینه کنیم.
وی اضافه کرد: انجام فعالیت های عام المنفعه توسط خیرین و رسانه ای شدن این اقدامات در مردم ایجاد امید و نشاط می کند.
کریمی گفت: با مساعدت حاج محمد شهرکی ساختمان مرکز جامع درمان سرطان در محل بیمارستان پیامبر اعظم (ص) درحال احداث است که تا یک ماه آینده به پایان می رسد و پس از آن این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان تجهیز می شود.
وی اضافه کرد: راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان های کشور برای استفاده بیماران نیازمند از اقدامات منحصر بفرد خیر گنبدی است که در تاریخ این شهرستان و کشور سابقه ندارد.
به گزارش ایرنا، در این نشست حاج محمد شهرکی نیز در سخنانی گفت: ایده راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی پس از بازدید از یکی از بیمارستان های گنبد و مشکلاتی که بیماران و همراهان آنان داشتند، به ذهنم خطور کرد.
وی افزود: با امانت دادن رایگان برخی تجهیزات پزشکی، دیگر نیازی به حضور بیمار و همراه او در بیمارستان و صرف هزینه و وقت نیست ضمن اینکه با خالی شدن تخت، یک بیمار دیگر می تواند از این فضا استفاده کند.
شهرکی اضافه کرد: راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در نقاط محروم کشور صرفا در راستای خدمت به مردم بویژه بیماران نیازمند انجام می شود.
وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کشور و مردم با همدلی و همراهی توانگران جامعه با دولت و اختصاص بخشی از درآمد خود به کارهای عام المنفعه و دستگیری از نیازمندان قابل رفع است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.