به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور طعنه گنبدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس افزود: این تندیس از جنس برنز توسط یکی از هنرمندان درحال ساخت بوده و درایام فروردین 98 در محوطه بوستان قابوس این شهر نصب می شود.
برج قابوس بن وشمگیر یا میل گنبد بلندترین برج آجری دنیا و یکی از آثار ارزشمند معماری دوره اسلامی است که به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار در سال 397 هجری ( 1007 - 1006 میلادی) ساخته شده است.
این برج که بر روی تپه ‌ای به بلندی 15 متر قرار گرفته، 55 متر ارتفاع دارد که با احتساب بلندی تپه، ارتفاع آن در مجموع به 70 متر می رسد و در دهم تیر 1391 در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت جهانی شد.
شهردار گنبدکاووس همچنین با اشاره به برنامه های شهرداری برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروز 98، اضافه کرد: برای این منظور شهرداری با واحدهای زیرمجموعه 34 برنامه فرهنگی، هنری، عمرانی و زیباسازی در دستور کار قرار داده است.
طعنه گنبدی گفت: برای ایام نوروز 98 المان های مختلف سفره هفت سین طراحی و توسط دو پیمانکار در محل کارگاه شهرداری درحال ساخت است که در میدان ها و بوستان های بزرگ شهری بویژه در ورودی شهر نصب خواهد شد.
وی، چاپ نقشه راهنمای مسیر و بروشور معرفی اماکن تاریخی و گردشگری گنبدکاووس، استقرار یک دستگاه اتوبوس گردشگری، معرفی جاذبه های گردشگری از طریق تابلوها و تلویزیون های شهری، زیباسازی بوستان های شهری و آسفالت معابر شهری و مسیرهای حفاری شده را از دیگر فعالیت های شهرداری برای استقبال از مسافران نوروز 98 برشمرد.
شهرستان تاریخی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ ها درشرق استان گلستان واقع است و با جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت های سرسبز پذیرای مسافران نوروزی است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.