براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد 713هزار نفر اسب.
سال 1337 کار ثبت احوال در شهرستان کهگیلویه به مرکزیت شهر دوگنبدان آغاز شد.
در سال 1342 ثبت احوال در یاسوج شروع به فعالیت کرد و در سال 1353 ثبت احوال کهگیلویه و گچساران جدا شد.
سید محمدعلی تقوی روز یکشنبه به مناسبت روز سوم دی سالروز تشکیل ثبت احوال در ایران اظهار داشت: این طرح 2 ماه پیش به طور کامل تکمیل شد.
وی با اشاره به اینکه تا پیش از اجرای طرح آرشیو مکانیزه اسناد هویتی امکان ارائه خدمات ثبت احوال تنها در مکان سکونت افراد وجود داشت،بیان کرد: امکان دریافت خدمات ثبتی در تمام نقاط کشور از مزایای این طرح است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون 410 هزارجلد شناسنامه مکانیزه در این استان صادر شده که 230 هزار فقره آن در دولت یازدهم بوده است.
وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته 80 هزار جلد شناسنامه مکانیزه تا پایان سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد صادر می شود.
517 هزار نفر جمعیت بالای 15 سال این استان واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند که 200 هزار نفر هنوز اقدام نکرده اند.
تقوی گفت:مهلت اعلام شده برای دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال جاری است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اینک زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت ملی هوشمند در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است.
وی عنوان کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به 42 ایستگاه ثبت نام در کهگیلویه و یویراحمد از جمله ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی در سراسر استان اقدام کنند.
وی افزود: پس از نوبت دهی به فرد متقاضی اعلام می شود در چه زمانی به کدام دفتر پیشخوان مراجعه کرده و موقع تکمیل ثبت نام نیز باید خود فرد نیز حضور داشته باشد، چون با فعال سازی و اسکن اثر انگشت امکانپذیر بوده و مردم نسبت به انجام این کار اهتمام جدی داشته باشد.
وی افزود: هدف از صدور کارت ملی هوشمند ایجاد بستر استقرار دولت الکترونیک، یکپارچه سازی پروژه‌های موجود، افزایش بهره‌وری، حداقل رساندن امکان جعل هویت و افزایش توان کشور برای مدیریت بحران است.
تقوی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند موفق‌ترین گام برای تحقق دولت الکترونیک است، گفت: شناسایی در حوزه دیجیتال، تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، امضای دیجیتال، پردازش اطلاعات، تغییر اطلاعات پس از صدور، پشتیبانی از کاربردهای مختلف، افزودن کاربرد جدید پس از صدور و استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیک از مزایای کارت ملی هوشمند است.
تقوی ابراز داشت: بیشتر ارائه خدمات اجتماعی در سال آینده با کارت هوشمند ملی انجام می گیرد و از این کارت می توان در فضای سایبری و الکترونیکی نیز استفاده کرد.
وی از ثبت 64 هزار واقعه ولادت،29 هزار ازدواج و 10 هزار سند فوت در چهار ساله گذشته در این استان خبر داد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده:علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.