به گزارش روابط عمومی شهرداری یاسوج؛ سالم نوروزی، سه شنبه در جمع مدیران و دست‌اندرکاران حوزه بهسازی و زیباسازی شهری یاسوج افزود: برای مناسب سازی این معابر و پیاده روها شهرداری یاسوج 40 میلیارد ریال از محل درآمدهای شهرداری و عوارض دریافتی شهروندان هزینه کرده است.
وی اظهار داشت: با مناسب سازی پیاده روها امکان تردد آسان و مناسب معلولان فراهم شده است.
معاون فنی و عمران شهرداری یاسوج گفت: به منظور استفاده این قشر از جامعه رمپ‌ها در معابر، میادین و بوستان‌ها ایجادشده است.
وی افزود: نصب پل‌های فلزی بر روی کانال‌ها و مسیل‌ها، رنگ‌های شاد و متفاوت، روشنایی مناسب و اجرای طرح‌ها با مصالح ویژه برای نابینایان از برنامه‌های شهرداری برای رفاه معلولان است.
نوروزی ادامه داد: برای ورودی ساختمان‌های اداری رمپ‌های مورد نیاز پیش بینی شده ولی جهت ارتباط طبقه‌ها باید با آسانسور و یا بالابر تمهیدات لازم انجام شود.
وی گفت: ادارات، نهادها و اماکن عمومی باید بر اساس قوانین نظام مهندسی و شهرسازی نسبت به رعایت نکات ایمنی و امنیتی ویژه معلولان اقدام کنند در غیر این صورت از تمدید پروانه و یا اخذ پروانه جلوگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: شرایط برای ساختمان‌های اداری و نواحی و سازمان‌ها به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی از جمله رمپ‌ها، آسانسورها، بالا برها و نرده گذاری راه پله‌ها سخت شده و باید برای آن چاره اندیشی شود.
دریافت کننده: فرزانه شریفی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.