حسین کلانتری روز سه شنبه در بیست و پنجمین ستاد مدیریت کرونا کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: شمار محدودی از اصناف که به دلایلی قانون را رعایت نکردند با برخورد قانونی مراجع ذیصلاح روبرو شدند.

نزدیک به ۵۰هزار واحد صنفی در بخش مختلف در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۰۸ مصوبه ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا در استان ۲۸۴ مورد آن عملیاتی ، ۹ مصوبه در حال اجرا و تنها پنج مصوبه آن هنوز اجرایی نشده که در هفته آینده این مصوبات نیز عملیاتی خو.اهند شد.

کهگیلویه وبویراحمدی ها سنت شکنی کنند و سیزده بدر در خانه بمانند

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین از مردم خواست که روز سیزده بدر (روز طبیعت) نیز در خانه بمانند و برای کمک به قطع زنجیره و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا سیزده بدر امسال را با سنت شکنی از خانه خارج نشوند.

کلانتری یادآور شد: البته کنترل وسخت گیری های پلیس و مجموعه نیروهای مستقر در ایست و بازرسی ها برای روز طبیعت ( ۱۳ بدر) با توجه به دستورات و تمهیدات لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز با حدت و شدت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر خودرویی اعم از پلاک بومی و غیربومی که در روز طبیعت اقدام به ایجاد ترافیک در هر یک از مسیرهای ورودی و یا جاده ها اصلی و یا فرعی استان کند بدون شک با اقدامات پلیسی اعم از جریمه و توقیف خودرو مواجه خواهند شد.

وی گفت: تدابیر شدید و تمیهدات لازم برای تداوم تعطیلی و جلوگیری از حضور مسافران و شهروندان در پارکها ، تفرجگاه ها و کمپمینگ های اقامتی برای روز سیزده بدر همچنان با قوت و جدیت بیشتری ادمه خواهد یافت.

بازگشت ۲هزار خودرو با پلاک غیربومی از جاده های کهگیلویه وبویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ظرف روزهای گذشته بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو با پلاک غیربومی از مبادی ورودی و جاده های این استان به مبدا خود بازگشته اند.

وی گفت: همچنین همچنین با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تاکید ستاد ملی و استانی مدیریت و مبارزه با کرونا میزان مصرف بنزین در این مدت بیش از ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

اقناع سازی رسانه ها برای طرح فاصله گذاری اجتماعی مثبت است

وی همراهی و همگامی مردم و البته تلاش مجموعه رسانه ای ، هنرمندان، علما و روحانیت را در اقناع سازی افکار عمومی برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مثبت و امیدوارکننده ارزیابی کرد.

کلانتری از عموم مردم استان خواست بیش از پیش همکاری و همراهی خود با مجموعه دست اندرکاران استان که شبانه روز و بی وقفه تلاش می کنند تا از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کنند تقویت کنند و به توصیه ها و تاکیدات مجموعه بهداشت و درمان، پلیس راهور و مسئولان استانی توجه کنند.

وی همچنین از تلاش ها، همکاری و زحمات دانشگاه علوم پزشکی، سپاه فتح استان، نیروی انتظامی، هلال احمر، صدا و سیما، بخش خصوصی، شهرداری ها، هنرمندان، تشکل های مردم نهاد، اصحاب رسانه، دهیاران، شوراهای اسلامی  و عموم مردم استان تشکر کرد.

کلانتری از نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان و منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی از ائمه جمعه و جماعات نیز که به انحاء مختلف برای جلوگیری از گسترش و شیوع بیماری کرونا در استان همکاری و تلاش کردند نیز قدردانی کرد.

 وی تاکید کرد: از همه ظرفیت ها و توان استان و ظرفیت های ملی و قانونی برای تامین سلامت مردم و شهروندان و همچنین جلوگیری از شیوع و کنترل این بیماری به عنوان اولویت نخست متولیان و دست اندرکاران امر استفاده خواهیم کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ضرورت تامین مایحتاج مردم نیز گفت: در این راستا نیز هیچ کمبودی نداریم و همه نیازها، کالاهای اساسی مردم تامین و ذخیره سازی شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد پویش «در خانه بمانید » را همچنان بهترین راه مقابله با شیوع کرونا دانست و گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در کنار طرح های سامانه سلامت، تست و نمونه گیری، سامانه ۴۰۳۰،  غربالگری ورودی ها کارساز بوده و اجرای کامل آنها در کنترل و مهار ویروس کرونا بسیار موثر هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.