علی خوان پایه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جاده توسط پیمانکار راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای پل در این مسیر در دست اجرا بوده است.
وی افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر در چند روز گذشته خاکبرداری های انجام شده برای احداث پل در این منطقه توسط آب‌های روان جابه جا شده‌اند و سبب مسدود شدن راه‌های ارتباطی این روستاها شده‌اند.
خوان پایه با اشاره به اعلام آمادگی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای کمک به بازگشایی هر چه سریع‌تر این راه‌های روستایی، بیان کرد: در صورت تهیه چندین لوله بتنی توسط راه و شهر سازی استان در راستای تسهیل تردد در این منطقه، ماشین آلات حوزه راهداری نیز برای رفع مشکل کمک خواهند کرد.
وی عنوان کرد: با توجه به ورود سامانه‌های بارشی به استان و آغاز بارش‌ها نیاز است که عملیات بازگشایی این جاده‌ها انجام شود و هم اینک این جاده‌های روستای تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.
افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان دارای 45 گردنه و یک هزار و 500 کیلومتر جاده برفگیر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنان جاده فرعی سی سخت به پادنا در سمیرم معروف به گردنه بیژن به سبب بارش برف سنگین و شرایط جوی نامساعد طی چند روز گذشته مسدود است.
وی ابراز داشت: این جاده از طرف اصفهان نیز با حکم دادستانی آن منطقه مسدود اعلام شده است.
200 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است.
200 نفر نیروی راهداری در 23 راهدارخانه ثابت و سیار مستقر و مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر 46 هزار نفر یکی از مناطق سردسیری و از شهرستان‌های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است.
از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری و بقیه در منطقه گرمسیری قرار دارد.
خوان پایه گفت: همچنین در طی چند روز اخیر محور ارتباطی گچساران-پازنان-دیلم به علت شدت بارش باران سنگین و تخریب یکی از پل‌های جاده مسدود شده است.
وی افزود: مسئولیت بازگشایی محور با شرکت نفت بوده که هم اینک بر اساس اطلاعات دریافتی شرکت نفت اقدام به اعزام ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز جهت رفع مشکل انسداد این محور کرده است.
وی بیان کرد: توصیه می‌شود برای کاهش خسارت‌های احتمالی رانندگان تمهیدات لازم را بکار گیرند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش از این گفته است که طی امروز ناپایداری‌های جوی در استان ادامه خواهد داشت که با بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.