به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نمازجمعه رفسنجان به مردم توصیه کرد که برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه های داخلی و بیکاری کارگران ملزومات خود را از تولیدات داخلی تهیه کنید.
وی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی از دغدغه های مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است لذا به اجناس خارجی دل خوش نکنیم زیرا هر قطعه و جنس خارجی که در منزل استفاده کنید یک سیلی به صورت تولید کننده داخلی می زنید.
وی گفت: در رفسنجان چندین کارخانه، مجتمع صنعتی، شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و سرمایه گذارانی داریم که اجناس مختلف و با کیفیت را تولید می کنند پس با خرید این محصولات سعی در ماندگاری قشر کارگران در این فضاها داشته باشیم.
امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی تأکید بر تولید داخلی با کیفیت به صورت انبوه دارند که می طلبد مردم با خرید کالای ایرانی از تولیدکنندگان حمایت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به سه خصلت از انسان جوانمرد اشاره و بیان کرد: خصلت های جوانمرد این است که نسبت به دین خود آزمند و طمع داسته باشد، نسبت به کسب درآمد حلال کوشا باشد و نسبت به حقوق دیگران محتاط باشد و حق الناس را رعایت کند.
حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: گاهی اوقات زمینه هدایت وجود دارد ولی انسان خود از واقعیت و حقیقت فاصله می گیرد لذا باب توبه بروی بندگان باز است و کسی که در گرداب موج های جهالت ها واقع شود برای نجات یک راه دارد و آن هم راه اهل بیت (ع) است.
وی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهید حسن عبداللهی توسط مردم ولایی این شهرستان در روز گذشته گفت: این شهید پس از 31 سال دوری از خانواده و مردم به آغوش آنها بازگشت و مردم احساس بزرگی نسبت به این شهید و شهدای گمنام از خود نشان دادند.
وی با بیان اینکه شهید به همه مردم تعلق دارد اظهار کرد: شهدا در زمان حیاتشان با اقتدار و استقامت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت، پیروزی به ارمغان آوردند و امروز هم با آوردن پیکر آنها مایه افتخار برای جوانان ما و مایه استقامت نظام می شوند.
امام جمعه رفسنجان گفت: این اقتدار به ارزانی به دست نیامده و بواسطه خون این شهدای غواص مظلوم و دیگر شهداست که ما امروز این عظمت و آرامش و امنیت را داریم.
وی افزود: برخی روزنامه های خارجی نوشته اند که ایرانی ها با تحمل فشارهای اقتصادی و سیاسی به عنوان یک ابرقدرت در جهان می درخشد لذا این عظمت و موهبت نظام به وسیله امام راحل و فرزندان این مرز و بوم و رهبری امام خامنه ای به وجود آمده است.
وی همچنین به 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره و تصریح کرد: توجه به فقرا و ضعفا از حیث فرهنگی، آموزشی، مسکن و ... با حمایت مساعدت ها و کمک های خیرین یکی از نعمت هایی است که ملت ایران دارد.
حجت الاسلام رمضانی پور به روز درختکاری در 15 اسفند اشاره کرد و افزود: به این سرمایه عظیم ملی و درخت کاری بها دهید و درخت ها را در جایی بنشانید که لازم به جابجایی نباشد.
وی با اشاره به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و مسئولان باید پاسخگو باشند خاطرنشان کرد: باید مردم بدانند چه میزان از سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مسئولان تحقق یافته است.
امام جمعه رفسنجان افزود: کشورهای آمریکا و عربستان که مدعی حقوق بشر هستند خود ناقض حقوق بشر هستند و ما باید نسبت به دسیسه های استکبار و طرح ناقضان حقوق بشر که دشمنان علیه ایران حرف می زنند، هوشیار باشیم.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.