عباس که بارش تگرگ نخستین تجربه یک هکتاری کشاورزی‌اش در سال ۷۸ را به کلی نابود کرد از تلاش دست نکشید و نا امید نشد، او امروز بیش از ۱۰۰ هکتار پیاز کشت می‌کند و چندی قبل به عنوان تولیدکننده نمونه پیاز کشور انتخاب و مدال طلای پیاز ایران را به خود اختصاص داد.

به قول خودش، قلبم فقط برای ایران می‌طبد و حاضرم تجربه‌هایم را در اختیار جوانان وطنم قرار دهم.

بزرگترین آرزوی او تاسیس پارک لجستیک محصولات کشاورزی در جنوب کرمان است تا با راه اندازی این مجموعه دست واسطه‌ها و دلالان خرید محصولات کشاورزی را کوتاه کند.

 ناگفته نماند که عباس محمدی‌، جایزه تولیدکننده نمونه پیاز کشوری را از دستان دکتر حسن روحانی دریافت و نام شهرستان جیرفت را در آسمان کشاورزی ایران طنین‌انداز کرد.

 پیازکار نمونه کشور در سال زراعی ۹۷-۹۸ این روزها با پیوستن به پویش اجتماعی مهار کرونا، زمینه مقابله بهتر و قوی‌تر را با این ویروس در زادگاهش را فراهم کرده، با توجه به کمبود ماسک در کشور می‌توان گفت شعله گرمای محبت این کشاورز نمونه، چراغ کارگاه‌های تولید ماسک را در جنوب کرمان روشن کرده است.

این کشاورز جیرفتی نسبت به مشکلات جامعه بی‌تفاوت نبوده و امروز با تامین پارچه برای تمامی کارگاه‌های دوخت ماسک زمینه تولید این کالای ضروری را در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان فرآهم کرده تا شاهد تولید بیشتر ماسک باشیم، مقابله با ویروس کرونا امروز بنا به گفته مسوولان کشور به نبردی تمام‌عیار تبدیل شده تا جایی که در این حوزه قرارگاه بهداشتی ایجاد شده از این رو افرادی همچون کشاورز جیرفتی با خرید پارچه به عنوان سربازی کوچک در این نبرد نقش آفرینی می‌کند.

آری، حضور خیرخواهانه کشاورزان جنوبی استان کرمان در پشتیبانی جنگ با کرونا آن هم در شرایطی که سیل بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع‌شان وارد کرده، زمینه‌ساز حضور سایر خیران در این برهه زمانی شد تا جایی که امروز دیگر هیچ کارگاهی در جنوب کرمان نیازمند پارچه برای تولید ماسک و لباس بهداشتی نیست و این روزها کمتر کسی در این منطقه وجود دارد که فعالیت‌های خیرخواهانه این جوان را ندیده یا نشنیده باشد از این رو موج همدلی برای پیشتیبانی از جبهه مبارزه با کرونا به راه افتاده است.

این کشاورز جنوبی که کارشناس ارشد رشته کشاورزی هم است اظهار داشت : ۳۰ هزار متر پارچه تولید ماسک در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، فاریاب و منوجان توزیع کردیم.این کشاورز جنوبی که کارشناس ارشد رشته کشاورزی هم است اظهار داشت : ۳۰ هزار متر پارچه تولید ماسک در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، فاریاب و منوجان توزیع کردیم.

عباس محمدی‌فرد افزود: ۱۶ هزار مترمربع از این پارچه‌ها در پنج شهرستان جنوبی توزیع و مابقی با محوریت جیرفت بین کارگاه‌های تولید ماسک توزیع شد.

او با بیان اینکه آماده تامین هر میزان پارچه در سطح استان کرمان است افزود: خیاط‌ها و کارگاه‌های تولید ماسک نگران پارچه برای تولید ماسک نباشند.

وی تصریح کرد: پارچه‌های توزیع شده در هفت شهرسستان جنوبی استان کرمان از نوع پارچه اسپان مخصوص تولید ماسک و لباس بیمارستان است.

محمدی از مشارکت کشاورزان جنوب کرمان در مقابله با کرونا خبر داد و گفت: زمینه مشارکت کشاورزان خیر هفت شهرستان جنوبی استان کرمان فراهم شده تا در این فعالیت خیرخواهانه شریک شوند.

وی بیان کرد: با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم این عمل خیرخواهانه تا پیروزی بر کرونا ادامه خواهد داشت.

کشاورز جیرفتی اظهار داشت: تامین پارچه کارگاه‌های تولید ماسک با هدف رفع کمبود ماسک در بیمارستان‌های جنوب کرمان و به منظور کمک به پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در حال انجام است.

ابوذر عطاپور وزیری فرماندار جیرفت هم گفت: همیشه خیّران در پی یاری هموطنان در عرصه‌های مختلف نقش پررنگ خود را ایفا کرده‌اند و در این رابطه عباس محمدی کشاورز جیرفتی تامین پارچه برای تولید ماسک در کارگاه‌های تولیدی شهرستان جیرفت و شهرستان‌های جنوبی کرمان را تقبل کرده است.

وی افزود: کمبود ماسک از مواردی است که هر فردی را که توانایی کمک و یاری دارد بر آن وا می‌دارد تا جایی که در توان دارد به این کمک‌رسانی و مشارکت بشتابد.

فرماندار جیرفت اظهار داشت: این پارچه‌ها در اختیار مراکز تولیدی قرار گرفته و با نظارت و استانداردهای لازم، برای مردم و کادر درمانی ماسک تولید می‌شود.

رییس شورای تامین شهرستان جیرفت ضمن قدردانی از این خیّر، شهروندان را به رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن دعوت کرد.

کمبود لوازم بهداشتی همچون ماسک و روپوش، این روزها باعث شده خیاط‌های جیرفتی در جنوب کرمان به صورت خودجوش و داوطلبانه راهی میدان مبارزه با ویروس شوند.

۷۰ خیاط این شهرستان در قالب ۱۰ کارگاه، روزانه ۱۰ هزار قلم لوازم حفاظت فردی همچون ماسک، دستکش و لباس تولید می‌کنند.

از اول اسفندماه تا پایان روز سوم فروردین‌ماه سال جاری ۳۰۰ نفر مورد مشکوک در جنوب کرمان بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۷۰ نفر ترخیص و تنها پنج مورد مثبت اعلام شده است.

از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون هزار و ۴۲۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان کرمان بستری شده که ۸۸۶ مورد از این تعداد مشکوک به کرونا بوده اند.

تعداد بیماران مبتلا به این ویروس تاکنون در استان کرمان به ۱۷۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.