به گزارش ایرنا ، کوروش احمد یوسفی  روز دوشنبه در همایش پلیس و دهیاران توسعه نظم و امنیت شرق استان کرمان افزود: رفتار مجرمانه عوامل مختلفی دارد و یکسری این عوامل در بحث های جامعه شناسی به عنوان محرک تعریف شده اند و زمانی بروز می کند که با ناکامی هایی در حوزه های اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی و سلامت روان روبرو شوند .

احمد یوسفی گفت: زمانی فرد در شرایط سخت اقتصادی قرار می گیرد رفتاری مانند سرقت را انجام می دهد یا ناکامی اجتماعی و حوزه سلامت روان به مسایل دیگر مربوط می‌شود.

وی بیان کرد: فقر یکی از عواملی است که باعث بوجود آمدن جرائمی مانند جرایم خشن می شود و سیاست روان به شدت بر وقوع جرایم تاثیر دارد.

معاونت اجتماعی انتظامی استان کرمان اظهارداشت: مشکل جرایم دیگر عدم شناخت است، ما در مکان جغرافیایی خودمان مشکل اقتصادی نداریم اما علم اقتصاد نداریم  بطور مثال نمی توانیم از حوزه های گردشگری، اقتصاد خرد و خانگی و نعمات کویر و بیابان ها استفاده کنیم .

وی ادامه داد: موضوع دیگر ترغیب کننده ها هستند مثلا سلاح در اختیار افراد قرار دارد و این سلاح وسوسه هایی ایجاد می کندو در زمان عصبانیت منجر به قتل فردی می شود.

 احمدیوسفی بیان کرد: مطلب سوم بحث موضوعات تسریع کننده وقوع جرم هستند مثلا سرقت احشام در بین عشایر و روستاها وجود دارد و دلیل آن خودپایی کم است زیرا مراقبت انجام نمی شود و بستر برای مجرم فراهم است  که باید زمینه ها و بسترهای وقوع جرم را در روستاها شناسایی و در رفع انها اقدام کرد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.