به گزارش ایرنا، اتوبوس مطالبه گری اصحاب رسانه و مدیران پاسخگوی کرمان در حالی از اسفند ۹۶ راه اندازی شد که چراغ امیدِ به سرانجام رسیدن برخی اقدامات و پروژه های ناتمام و البته رفع برخی نواقص و نارسایی های استان از طریق اینگونه پیگیری های رسانه ای در دل اصحاب رسانه و مردم این دیار سو سو زد.

هر چند اتوبوس مطالبه گری کرمان در دوره هایی نیز به دلیل استقبال نکردن برخی مسئولان برای مدتی کوتاه به پارکینگ کشانده شد اما حالا با وجود مسئولان پاسخگو، آماده پرسه زدن در مشکلات شهر و استان کرمان است، البته اگر برخی خبرنگاران بگذارند. 

برقراری ارتباط بی واسطه مردم و مسئولان با حضور رسانه ها با اجرای طرح اتوبوس مطالبه گری آن هم در دیاری مانند کرمان که اهالی آن از دیرباز به مطالبه گر نبودن معروف هستند یکی از اقدامات شایسته و در خور تحسین  است به طوری که نمی توان بر عمق کار خدشه ای وارد کرد.

اما آنچه که همواره اصحاب رسانه و اهل فن اطلاع رسانی را در استان کرمان آزار می دهد این است که باب ورود به این عرصه همواره برای هر کس با هر شرایط و موقعیت، هر نوع اخلاق و سوادی باز است یعنی اینکه ورود به برخی رسانه ها به دلیل داشتن صرفا نمایی از رسانه و انجام ندادن کار تخصصی برای افرادی که مدتی می خواهند این کار را هم تجربه کنند باز است که البته این امر نه تنها به اتوبوس مطالبه گری بلکه به اصل کار در رسانه و آبروی حرفه ای خبرنگاران لطمه و صدمه وارد کرده و می کند.

حال آنکه اینبار ورود بدون سعه صدر، اطلاع و اشراف به مشکلات و شرایط، سواد رسانه ای، ادب و احترام و در نهایت بیان شفاف و گویا برای بیان مشکلات و مطالبات مردم توسط برخی خبرنگاران به موضوع، در دهمین سفر اتوبوس مطالبه گری مانند هر عرصه دیگری موجب شد مسیر این اتوبوس به کج راهه کشانده شود.

اتفاقی که در این سفر اتوبوس مطالبه گری استان کرمان رخ داد، زمانی را از خبرنگاران و مدیران پاسخگوی ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کرمان تلف کرد.

ورود بی مطالعه و بدون اشراف به موضوعات و مشکلات استان، نداشتن حداقل اطلاعات در مورد سئوالات مطروحه و همچنین طرح موضوعات دون شأن خبرنگاران یکی از مشکلات فراوری جامعه رسانه ای در استان کرمان است که می طلبد در آستانه ۱۷ مرداد موسوم به روز خبرنگار توسط مسئولان امر مورد واکاوی و چاره جویی مجدد قرار گیرد.

همچنین برنامه ریزی بی محتوا و بدون عمق در مورد چگونگی کار اتوبوس مطالبه گری می تواند این اتوبوس را برای همیشه به ایستگاه آخر هدایت کند و به بایگانی تاریخ بپیوندد.

گزارش: نجمه حسنی

۳۰۲۹/ 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.