به گزارش ایرنا، محمد جعفری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیستم حذف دفترچه بیمه در بخش بستری استان کرمان حدود یک ماه قبل به صورت آزمایشی افتتاح و در ادامه آن زیرساخت های مطب و تجهیزات الکترونیک نیز راه اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه وصل مراکز درمانی به سامانه حذف دفترچه بیمه با توجه به طراحی کارشناسی شده با سهولت و توسط امکانات موجود انجام می شود اظهار داشت: مطب پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه و مراکز پاراکلینیک می توانند به این سامانه متصل شوند.
جعفری با تاکید بر اینکه نصب سامانه حذف دفترچه بیمه نیاز به نصب نرم افزار خاصی ندارد تصریح کرد: جامعه پزشکی، انجمن داروسازان، انجمن پزشکان عمومی ایران، نظام پزشکی و پزشکان عمومی فعال استان کرمان از این تغییر بزرگ در زمینه تولید نسخه راضی هستند و استقبال پزشکان و موسسات درمانی از سامانه حذف دفترچه در کرمان چشمگیر است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: تاکنون طبق برنامه پیش بینی شده طرح حذف دفترچه بیمه در کرمان مراحل اجرایی خود را می گذراند و قرار است تا دهه فجر تمام مراکز درمانی و تشخیصی این استان زیر پوشش خدمات این طرح قرار بگیرد.
حذف دفترچه بیمه سلامت طی ماه گذشته از استان کرمان به عنوان پایلوت آغاز شد و قرار است از بهمن ماه در کشور نیز اجرایی شود.
با نسخه نویسی الکترونیکی در مراجعه به بخش سرپایی، دیگر پزشک نسخه نوشتاری ندارد و با وارد کردن کد ملی، نسخه ثبت الکترونیکی و همزمان در داروخانه ها و آزمایشگاه ها مشاهده می شود.
حذف دفترچه بیمه و الکترونیکی کردن امور درمانی، اقدامی تاثیرگذار و تحول گرایانه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در همه امور به شمار می رود.
حذف دفترچه بیمه از گردونه درمان، بهره وری از منابع موجود را به عنوان یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد مقاومتی محقق می کند.
این در حالی است که سالانه استفاده از کاغذهای دفاتر بیمه، جمع آوری، انبار و بازگشت کاغذها به چرخه تولید هزینه های گزافی را به دوش بیمه سلامت می انداخت و اکنون اجرای چرخه الکترونیک و حذف دفاتر بیمه به شکل کاغذی در بسیاری از هزینه های دولت صرفه جویی می کند.
این طرح همچنین به نوعی سوء استفاده از دفاتر بیمه نیز جلوگیری می کند و موجب حفظ سوابق بیماران در تعدادی از بانک های اطلاعاتی کشور می شود.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.