مهددی خالوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره در قالب 100غرفه شامل 40 غرفه مربوط به آشپزی و 60 غرفه مربوط به سوغات و هدایا برگزار می شود.
او گفت: این جشنواره در 2 بخش مردمی و رستوران ها، هتل ها و مهمان پذیری های سطح استان برگزار می شود و در آن انواع غذاهای بومی و محلی عرضه می شود.
او اظهار داشت: در این جشنواره بخش بوم گردی نیز دایر می شود که در آن غذاهای منسوخ شده قدیمی استان کرمانشاه به منظور احیا و معرفی به نسل جدید عرضه خواهد شد.
وی به اجرای برنامه های فرهنگی از جمله آئین های بومی و موسیقی و همچنیبن کلاس های آموزشی در ارتباط با شیوه های نوین پخت غذا و آشپزی در حاشیه این جشنواره اشاره کرد.
رئیس اداره روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در روز اختتامیه این جشنواره پنج تن از آشپزهای برتر معرفی می شوند که این افراد به جشنواره سراسری گردشگری که بهمن امسال در تهران برگزار می شود، راه می یابند.
خالوندی، ساعت بازدید این جشنواره را 16 تا 22 اعلام کرد و افزود: بازدید برای عموم آزاد و رایگان است.
استان کرمانشاه به دلیل پیشینه تاریخی و سکونت اقوام مختلف در آن، مهد غذاهای اصیل ایرانی و بومی، محلی است.
غذاهای بومی محلی این استان از فرآوردهای دامی و گیاهی منطقه تهیه و دارای عطر و بوی خاصی است.
غذاهای بومی محلی یکی از جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه و منطقه غرب کشور محسوب می شود.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد.
مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین آثار تاریخی استان است.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلقت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
نوروز امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان کرمانشاه دیدن کردند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.