در این یادداشت آمده است: شهردار کرمانشاه در نشستی مشورتی با اصحاب رسانه گفته است: 'ارتباط شهروندان و شهرداری مختل شده است. خبرگزاری ایرنا. 1396/11/8'خبرنگار ایرنا پیشنهاد می‌دهد تا طرح برنامه‌ها و شعارهای سنگین و عمل نشدنی، کارهای انجام شدنی را در برنامه قرار دهد، آرش رضایی در پاسخ، از اختلال در ارتباط با شهروندان می‌گوید و خواستار کمک از رسانه‌ها برای رفع آن شده است.
شهردار کرمانشاه به درستی فقط به وجود این تقریبا قطع ارتباط اشاره دارد و نگفته است در کجا و چگونه این اتفاق رخ داده است.‌ کدامیک از 2 سوی پیام و عوامل دیگر به این اختلال دامن زده‌اند! شهروندان وقتی از در منزل خود پایشان را به داخل کوچه، خیابان، میدان و بزرگراه‌های شهر می‌گذارند، خود را در اقلیم بی‌همتای شهرداری می‌بینند.
آنها با چشم خود به لمس مشکلات یا تسهیلاتی روبرو هستند که با مصوبات شورای شهر و عملکرد شهرداری مواجه خواهند بود و اینکه چگونه کارشان گره می‌خورد یا سرانگشت هنرمندانه مدیریت شهری آن را از موانع متعدد می‌رهاند.
تاریخ عملکرد یکصد ساله همه شهرداران و انجمن‌های شهر سابق و شورای شهر ما را به این شهر بی‌حساب کتاب امروزی به لحاظ ساختار معماری، با خیابان‌های بدون ارتباط شهروندی امروز رسانده است.
آرش رضایی اگر به سیستم شهری قدیم کرمانشاه نظر کند بازارهای مرتبط و پیوند یافته سنتی که مایحتاج اجداد ما را تامین می‌کرده است سرشار از زیباترین و رساترین پیام‌های شهروندی حکایت می‌کند.
بازارهای سر‌پوشیده کم ‌نظیر یک‌ پارچه، سربازخانه شهری، شهربانی، گمرک تا راسته بازار توپخانه و اصطبل‌های نظامی شهر، چنان پیوندی از نظم و نظارت اجتماعی را بیان می‌کنند که شگفت‌انگیز است.
انسان‌هایی که پیوند خود را با شهرداری به‌ عنوان سازمانی خدمت ‌رسان یا قطع کرده‌اند یا بی‌ارتباطند، دلایل خود را در عدم توجه شهردارانی که می‌آیند و می‌روند می‌بینند.
محمدجواد محبت شاعر گرانسنگ کرمانشاهی در کتاب فارسی چهارم دبستان شعر زیبایی دارد با عنوان 'دو کاج'. او علت قطع ارتباط را به زبان شعر توضیح داده است.'...سیم‌ها پاره گشت و کاج افتاد بر زمین نقش بست قامت او/ مرکز ارتباط دید آن روز انتقال پیام ممکن نیست/گشت عازم گروه پی‌جویی تا ببیند که عیب کار از چیست/سیم ‌بانان پس از مرمت سیم راه تکرار بر خطر بستند'.
عامل گسست این پیوند چیست؟ آرش رضایی 'کاجستان' شعر استاد محبت را شهری ببیند در قامت کرمانشاه و شهروندان صبورش با آلام و درد سال‌های خسته از بمباران و موشک‌‌هایی که گویی بر شانه‌های فرزندانش سنگینی می‌کند. بیش از آن‌ که رسانه‌ها بگویند کجای کار در انتقال پیام شهروندان به شهرداری یا بالعکس ایراد دارد شهر را از این وضعیت نابسامانی که شهردار بیش از همه بدان واقف است از 'تکرار خطر برهاند'!
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.