به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در اولین جلسه شورای مسکن کرمانشاه که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، از وجود 39 هزار و 815 واحد مسکن روستایی در سطح این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به پائین بودن آمار مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، اظهار کرد: باید با همکاری بنیاد مسکن کمیته ای برای ارتقاء سطح مقاوم سازی و ترغیب مردم به این مهم تشکیل شود.
رنجبر ادامه داد: برای ماندگاری جمعیت در روستاها و کاهش حاشیه نشینی در شهرها، باید تسهیلات ویژه ای را به امر مقاوم سازی روستایی اختصاص دهیم.
فرماندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه هم اکنون بین 180 تا 200 میلیون ریال تسهیلات به روستاییان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی پرداخت می شود، گفت: باید به فکر افزایش این رقم باشیم و امیدوارم با کمک نمایندگان استان در مجلس شاهد تصویب افزایش پرداخت تسهیلات مقاوم سازی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امسال 360 فقره پرونده برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک ها معرفی شده اند که تنها 170 مورد منجر به عقد قرارداد شده است.
رنجبر در ادامه یکی دیگر از سیاستهای شورای مسکن شهرستان کرمانشاه را تکمیل پروژه های نیمه تمام مسکن مهر عنوان کرد و افزود: باید به این دست از واحدها مانند شهرک تلاش، مرادآباد و پردیس که نیمه کاره رها شده اند توجه شده و هرچه سریعتر به کارآنها رسیدگی شود.
از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه حدود یک میلیون نفر در شهرستان کرمانشاه ساکن هستند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah وکانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشرخواهد شد.
8066/7458 تنظیم کننده:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.