به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلامحمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای دولت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هیات دولت و تاکید ایشان بر تولید داخلی خواستار حمایت دولت از بخش تولید کشور و استان های کمتربرخورداری مانند کرمانشاه شد.

او گفت: بسیاری از افراد که همت کرده و تولیدی را آغاز کرده اند نیاز به حمایت دولت و پشتیبانی بانک ها دارند اما آنقدر در پیچ و خم قوانین دست و پاگیر و سخت گیری های اداری و بانکی گرفتار می شوند و که عملا از حرکت باز می مانند.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه گفت: مردم تلاش مدیران را می بینند و محدودیت های منابع و عملکرد مسئولان را درک می کنند و با نجابت در کنار دولت هستند اما مردم نمی توانند بپذیرند ارقام میلیاردی اختلاس انجام شود.

ماموستا محمدی، پاکدستی بخش بسیار بزرگی از مسئولان و مدیران را مشهود و قابل ملاحظه دانست اما خواست مردم را مبارزه همه جانبه همه قوا با مفاسد اقتصادی و انتظار آنان از مسئولان دانست.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به بازگشت حجاج از سفر معنوی حج از مردم خواست با توقعات بیجا و رسوم نامناسب زحمات حجاج را بی نتیجه نگذارند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بخش دیگری از خطبه های خود را به توصیه پیامبر اکرم (ص) به امت اختصاص داد و احترام به مادران و زنان را مورد تاکید دین مبین اسلام و رسول اکرم (ص) دانست.

ماموستا محمدی با اشاره به حقوق مادران در اسلام و جایگاه زن در قوانین شریعت تاکید کرد آنان که اسلام را دارای قوانین ضد زن می دانند هیچ آگاه درستی از مفاهیم شریعت مترقی اسلام ندارند و درک عمیقی از آنچه اسلام برای تعالی زنان در نظر گرفته ندارند.

وی همچنین به توصیه پیامبر اکرم ( ص) در مدیریت اموال و دارایی و اصراف و هدر دادن مال را آفت و صدقه، قرض الحسنه، زکات و توجه به خواسته های اهل خانه را موجب برکت و بقای اموال دانست.

وی اظهار داشت: اسلام دین شفافی است و قوانین آسمانی آن به وضوح عدالت را عیان دارد اما آنان که مغرض و کج اندیشند نمی خواهند دیگران این شفافیت را و پیشرفته بودن را ببینند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.