به گزارش ایرنا؛ محمد ابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در نشست با نخبگان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری اظهار داشت: نباید برداشت های شخصی ملاک قضاوت وضعیت استان قرار بگیرد چرا که یکی از اقدامات دشمن در جنگ روانی افزایش پنداشت فردی و قضاوت وضعیت جامعه بر مبنای آن است.
او گفت: نیاز است که نخبگان ایثارگر در کارگروه های استان حضور پیدا کنند و با ارائه گزارش از وضعیت حوزه ها راهکار ارائه کنند.
وی همچنین تاکید کرد که نخبگان ایثارگر مسائل را کارشناسانه تبیین و تحلیل می کنند و راهکار ارائه می دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست افزود: با خروج ترامپ از توافق برجام کشور بازهم در شرایط جنگی قرار گرفت و فشارهای اقتصادی ابزار دشمن برای مواجهه با ملت ایران شده است.
الهی تبار اضافه کرد: دشمن البته با بهانه قرار دادن سلاح هسته ای به کاهش مقاومت و تاب آوری مردم و همراه کردن نظام بین المللی و رسانه ها در پی ورود به کشور به عنوان منجی بود اما تنها کشوری که در دنیا توانسته خود را از ذیل بند هفت شورای امنیت بیرون بیاورد جمهوری اسلامی بوده است و با توانمندی ایران در عرصه دیپلماسی و نظامی قطعنامه ها لغو و مانع دگرگونی نظام شد.
وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری سیاست های نظام را در آغاز دهه پنجم تبیین کردند که محور آن جوانان، امید و اعتماد، توجه به درون و تاکید بر روحیه جهادی و انقلابی است.
او گفت: دشمن اکنون نیز در سه جبهه فشار اقتصادی، جنگ روانی و ایجاد ناآرامی به دنبال اهداف خود است اما با همان روحیه ایثاری که شهدا داشتند باید پیش رفت.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مسیر توسعه یافتگی استان نیز در تغییر رفتارهاست، گفت: زیرساخت های استان کرمانشاه نسبت به شرایط استان های دیگر مطلوبیت بیشتری دارد.
وی اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ انرژی و داشتن آب مشکلی نداشته و از فرودگاه فعال و شبانه روزی بهره می برد.
او همچنین گفت: راه اندازی خط آهن در استان و با اتصال آن به مرز خسروی مشکلات حمل و نقل را حل و اتفاقات خوبی را رقم میزند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: با این ظرفیت ها و ثروت ها استان هنوز به شاخص های توسعه یافتگی نرسیده که دلایل مختلفی دارد اما با یک برنامه مدون و تغییر رویکردها می توان این هدف را محقق کرد.
الهی تبار تصریح کرد که اگر ضعف یا مانعی در استان دیده می شود به خودمان باز می گردد و نیاز است که رفتارها را تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه در گردشگری استان پرظرفیتی داریم، گفت: با یک برنامه مسنجم می توان روزهای ماندگاری گردشگران در استان را افزایش داد و کرمانشاه را به مقصد گردشگری تبدیل کرد.
او توضیح داد که یکی از انتقاداتی که وجود دارد امنیتی جلوه دادن استان کرمانشاه است این در حالی است که وقوع جرائم خشن در برخی استانها بیشتر از کرمانشاه است.
وی اظهار داشت: استان در بحث جرائم اخلاقی استان سی و یکم کشور است و آمارهای رسمی نشان دهنده وضعیت مطلوب و بهتر شدن رتبه استان بوده است.
معاون استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینمه درحوزه اقتصادی روند شکل گرفته در استان مطلوب بوده است، گفت: وجود استاندار جهادی و پرتلاش، همراهی نمایندگان که مصداقش پیگیری بودجه 98 است و نماینده ولی فقیه که با وجود تنوع قومی و مذهبی به مرجع عموم تبدیل شده در این روند وجود دارد.
وی اضافه کرد: در شاخص های اقتصادی نیز کاهش 3/3 درصدی نرخ بیکاری و رسیدن به 18 درصد با وجود بالا رفتن نرخ بیکاری در کشور نشان می دهد که روند رشد بیکاران متوقف شده است.
او خاطر نشان ساخت: در بهبود فضای کسب و کار از رتبه 31 به 28 ارتقا یافته ایم و روند رشد طلاق در استان کاهش پیدا کرده و در 9 ماه ابتدای سال 10.8 درصد تنزل یافته است.
وی همچنین گفت: نرخ ازدواج نیز در استان بالا رفته و اینها نتیجه اقدامات مداخله ای بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه روند شکل گرفته در استان نیازمند همراهی و همکاری تمام اقشار است، گفت: به نقد اعتقاد داریم و آن را کمک دهنده مدیران می دانیم البته می طلبد که اثر نقدها در ایجاد نگاه های مثبت و ایجاد امیدواری باشد.
وی اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار مستلزم ورود سرمایه به استان است و ورود سرمایه نیازمند فراهم بودن زمینه های مثبت روانی است و وقتی صدای همگون و هماهنگی از استان به بیرون متبادر شود اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در فصل پاییز امسال در استان را 18.2 درصد اعلام کرد که این عدد در پاییز سال 96 معادل 25.1 درصد بوده است.
اگرچه نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش 6.9 درصدی را نشان می دهد اما کرمانشاه همچنان از نظر بیکاری در رتبه اول کشور است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.