فردین اخلاقیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قدس یکی از مسائل مهم امت اسلام است و دولت ها دخالت چندانی در آن ندارند چون مردم بیشترین نقش را در ثبت تاریخی این روز دارند.
وی با بیان اینکه در برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس، مساله اصلی حضور مردم است، افزود: مردم با حضور باشکوه خود، توطئه های استکبار و دشمنان ملت مظلوم فلسطین را خنثی می کنند.
رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دشمن مشترک جهان اسلام است و می خواهد اتحاد میان مسلمانان را از بین ببرد تا بیشتر بر مناطق خاورمیانه مسلط شود ولی مردم با حفظ وحدت و اتحاد خود نقشه های شوم آنان را نقش بر آب خواهند کرد.
اخلاقیان یادآور شد: مردم متدین و انقلابی استان کردستان امروز همگام با سایر نقاط ایران اسلامی با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس بار دیگر به ندای مظلومیت مردم فلسطین پاسخ می دهند.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال 1358 هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان 1399 هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می کنند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور امروز جمعه 18 خرداد از ساعت 10 صبح در 90 نقطه از استان کردستان برگزار شد.
راهپیمایی روز جهانی قدس در سنندج ساعت 10 صبح از میدان آزادی این شهر آغاز و در مسیر خیابان فردوسی - خیابان امام خمینی(ره) تا سه راه حبیبی ادامه دارد، ماموستا فایق رستمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری سخنران این مراسم بود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.