به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز شنبه در نشست آموزشی تخصصی ناظران محورهای 6 گانه جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول متوسطه، محوری ترین، کیفیت بخش ترین حلقه و مهمترین برند و نماد این دوره است.
وی افزود: این جشنواره در نهادینه سازی یکی از محورهای ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین بویژه در ساحت اقتصادی و حرفه ای موثر است و علاوه بر این می تواند علم را ماندنی و اثر بخش کند از این رو از اهمیت ویژه ای دارد.
به گفته وی، جشنواره نوجوان خوارزمی، اقدام پژوهشی در عمل برای دانش آموزان است که فرد را درگیر کرده و موجب یادگیری پایدار و افزایش کیفیت یادگیری می شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گفت: چهارمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود و زمان ارسال آثار در مرحله آموزشگاهی تا نیمه دوم بهمن امسال است.
مهدی نامدار اظهار کرد: همچنین زمان برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره نیمه دوم اسفند امسال، مرحله استانی نیمه دوم خرداد و مرحله کشوری آن نیز تابستان 97 برگزار می شود.
وی افزود: دانش آموزان علاقمند به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را در زمینه های ادبیات فارسی، فناوری، زبان انگلیسی، بازارچه کار، مسابقات آزمایشگاهی، دست سازه و پژوهش ارائه دهند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با اشاره به کارنامه درخشان استان در سه دوره جشنواره تاکید کرد: در سال تحصیلی 94 - 93 استان کردستان با کسب 6 رتبه سومی، موفق به کسب جایگاه سوم کشور شد.
نامدار با بیان اینکه در سال تحصیلی 95 - 94 دانش آموزان استان با کسب هشت رتبه سوم باز هم در جایگاه سوم کشور قرار گرفتند، افزود: در سال تحصیلی 96 - 95 دانش آموزان کردستانی با کسب 13 رتبه برتر شامل سه رتبه اولی، 9 رتبه دوم و یک رتبه سوم، مقام دوم کشوری را از آن خود کردند.
در سال تحصیلی جدید (97 - 96) 285 هزار دانش آموز استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.