به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاپاق کالا و ارز شهرستان سروآباد که با حضور دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان برگزار شد، افزود: هم اکنون برای ساکنان پنج روستای حاشیه مرز مله خورد کارت مرزنشینی صادر شده و اخیرا نیز برای روحانیون و ماموستایان شهرستان کارت مرزنشینی برای استفاده از مزایای این معبر کولبری صادر شده است.
وی اظهار کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم با ساماندهی این مرز کار صادارات کالا از این مرز را انجام داده و سایر روستاهای شهرستان را از مزایای آن بهره مند سازیم.
وی اضافه کرد: کالاها و اجناسی که در داخل کشور تولید می شوند، از طریق معبر کولبری مله خورد وارد نمی شود و بیشتر کالاها و اجناسی است که به اقتصاد و تولید داخلی ضربه ای وارد نخواهد کرد.
وی گفت: در بحث قاچاق کالا استفاده از ظرفیت روحانیون و ماموستایان منطقه با توجه به نفوذ پذیری آنها در بین افراد جامعه یک فرصت است.
وی افزود: شهرستان سروآباد به دلیل فرهنگ و اعتقادات دینی مردم آن یکی از شهرستان های پاک استان کردستان در بحث قاچاق کالا است و بیشترین کشفیات قاچاق در این شهرستان از مسافران و رهگذرانی است که از این شهرستان تردد می کنند.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: برنامه ها، همایش ها و کارهای فرهنگی بسیار خوبی در شهرستان سروآباد در راستای پیشگیری از مواد مخدر و قاچاق برگزار شده که هریک از این برنامه ها در تراز ملی بوده است.
وی گفت: سد داریان که قسمتی از آن در محدوده شهرستان سروآباد قرار دارد، یک ظرفیت و پتانسیل بسیار قوی در بحث توسعه باغداری، کشاورزی و آبزیان است اما متاسفانه قاچاق کالا در این سد از طریق قایق گاها مشاهده شده است که نیازمند ایجاد یک بازرسی و نظارت در این منطقه است.
وی به توزیع سود سوخت اشاره کرد و گفت: سال گذشته سود سوخت در بین هفت روستای شهرستان سروآباد توزیع شد که در مرحله اول به حساب هر یک از خانوارها مبلغ 20 میلیون ریال واریز و اخیرا نیز مبلغ 650 هزار ریال دیگر به حساب آنها واریز شده است که اقدام بسیار خوبی از جانب دولت برای ارتقای معیشت مرزنشینان بود.
فرماندار شهرستان سروآباد گفت: یکی از مشکلات مهم این شهرستان در بحث قاچاق کالا خلا مرزی با روستاها و مناطق استان کرمانشاه است که امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود و شاهد ورود کالاها و اجناس قاچاق از این طریق نباشیم.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.