به گزارش ایرنا؛ رئیس دانشگاه آزاد سلامی واحد سنندج روز چهار شنبه در جلسه شورای استان و تقدیر از خیران دانشگاه ساز مریوان و بانه در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با اشاره به اینکه برخی دانشگاه های شهرستان های استان با کمبودها و مشکلاتی مواجه است گفت: خیران کردستانی در راستای توسعه فضاهای آموزشی، دانشگاه آزاد را حمایت کرده اند.
محمد قربان کیانی مشارکت خیران کردستانی در شهرستان های مریوان و بانه در توسعه فضاهای آموزشی را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: خیران مریوانی هزینه احداث محوطه سازی را تقبل کرده اند.
وی با اشاره به برگزاری جلسات با خیران شهرستان بانه گفت: در این جلسه مقرر شد دو سوم هزینه ساخت را خیران پرداخت کنند و بخشی از هزینه از سوی دانشگاه پرداخت شود.
وی اظهار کرد: تاکنون سه هزار و 300 ساختمان در شهرستان بانه از سوی خیران احداث شده و عملیات ساخت و ساز آن در حال اتمام است.
وی افزود: همچنین یکی از خیران بانه ای کار ساخت و احداث مسجدی را در این شهرستان تقبل کرده است.
وی مشارکت مردم و خیران استان کردستان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امید است دانشگاه آزاد در کردستان رتبه نمونه کشوری را از این حیث کسب کند.
به گفته وی، حاج رئوف محمودی یکی از خیران بانه ای است که هزینه پنج میلیارد ریال احداث مسجد را تقبل کرده است.
کیانی تعامل و ارتباط با دستگاه های دولتی و تعامل سازنده با استاندار کردستان و سایر بخش ها را یکی از ماموریت های دانشگاه برشمرد.
وی مشارکت مردم در زمینه اقدامات خیر خواهانه و خداپسندانه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خیران کردستانی نقش مهمی در توسعه فضاهای آموزشی داشته اند.
وی احداث بسیاری از مدارس و نوسازی و تجهیز مدارس روستایی در استان کردستان را مرهون کمک های خداپسندانه خیران دانست و افزود: در همین راستا ما موظفیم از این اقدامات خداپسندانه خیران تجلیل و قدردانی کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد سلامی واحد سنندج انجام فعالیت های تحقیقاتی، پژوهشی و کاربردی را یکی از اولویت های دانشگاه آزاد برشمرد و اظهار کرد: این دانشگاه موظف است جوانان با استعداد و صاحب ایده و نخبه را شناسایی و حمایت کند.
رئیس مجمع خیران بانه نیز تعهدات خیران استان را در امر توسعه فضاهای آموزشی دانشگاه بسیار بالا توصیف کرد و گفت: شهرستان بانه از حیث آموزشی با مشکلات زیادی مواجه بوده اما با مشارکت مردم اقدامات بزرگی انجام شده است.
یونسی افزود: در 6 ماهه اخیر به همت خیران و مردم شهرستان بانه مراکز آموزش عالی احداث شده است.
وی اظهار کرد: از سال 93 کار احداث ساختمانی در زمینی به مساحت 50 هزار متر آغاز شده است امید است این ساختمان آموزشی از اول مهر سال جاری افتتاح و راه اندازی شود.
وی ترویج فرهنگ مدرسه سازی را در جامعه اسلامی ضروری دانست و گفت: این امر کمک زیادی به افزایش کمیت فضاهای آموزشی و علمی در شهرستان ها می کند و مشارکت و مسئولیت مردم را عرصه های اجتماعی افزایش می دهد.
در این جلسه از یحیی یونسی، بابک رستم پور، حاج رئوف محمودی و دکتر هدایت فتاحی از خیران بانه ای و فاضل سنندجی از خیران مریوانی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.
115 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان وجود دارد، 38 رشته دکترا و 20 رشته ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج تدریس می شود، چهار مرکز رشد، 44 واحد فناوری در مرکز رشد و پنج واحد فناوری دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی دایر است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.