سید عطا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هماهنگی و همسو کردن 2 کلید واژه عید ایرانی و خرید ایرانی را از ویژگی های هنرمندانه ایرانیان دانست و افزود: با توجه به پیشینه فرهنگی ایرانیان که در هنگام عید باستانی نوروز و دیگر اعیاد ملی و مذهبی اقدام به خریدهای گوناگون کرده، توجه به تولیدات داخلی یک ضرورت است.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی کشور هر توجهی که معطوف به کالاهای داخلی شود، مزایایی دارد که می توان به رونق تولید داخلی، کاهش تورم، رشد اقتصادی، ترغیب سرمایه داران به صنایع تولیدی، پیشرفت صنایع و تولیدات داخلی و امکان رقابت خارجی و صادرات اشاره کرد.
بخشدار مرکزی شهرستان سروآباد اضافه کرد: افزایش ثروت و قدرت سیاسی کشور، کاهش بزه های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری، افزایش سن امید به زندگی و حتی کاهش برخی بیماری های جسمی ناشی از عدم تحرک و بیماری های روانی از دیگر اثرات مثبت توجه به تولیدات داخلی و خرید کالاها و اجناس ایرانی است.
وی اظهار کرد: در مقابل، عدم روی آوردن به خرید کالاهای داخلی و استفاده نکردن از تولیدات داخلی مشکلی است که امروز در جامعه رواج پیدا کرده است که در این راستا فرهنگ سازی برای خرید محصولات و کالاهای داخلی ضرورت دارد.
او تصریح کرد: واردات کالاهای خارجی به داخل کشور و خرید این محصولات، پُتکی سنگین بر پیکره تولیدات داخلی بوده که باعث بیکاری گسترده جوانان ایرانی می شود.
حسینی ادامه داد: از طرفی نیز باید حق انتخاب خریدار را نادیده نگرفت و باور داشته باشیم که خریدار به دنبال جنس خوب و با کیفیت است، اما حمایت از تولیدات داخلی و خرید آنها می تواند گام به گام تولیدات داخلی را به سمت افزایش کیفیت سوق دهد.
وی اضافه کرد: امروز مهمترین دغدغه مسئولان نظام و دولت بحث بیکاری و عدم اشتغال جوانان است که به یک مشکل داخلی تبدیل شده است، بنابراین در گام نخست خرید محصولات و تولیدات داخلی می تواند در کاهش بیکاری تاثیرات بسزایی داشته باشد.
7354/1904
خبرنگار: فرزاد اداک/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.