به گزارش ایرنا،پرویز کولانی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش بخش سریش آباد افزود: آموزش و پروررش مانند کارخانه آدم سازی عمل می کند و هر چه پیشرفت دراین جامعه است مدیون این نهاد مقس است.
به گفته وی آموزش و پرورش به عنوان سازمان مهم پرورش نیروی انسانی، نقش بسیار موثری در توسعه و تحول ایفا می کند و منشا بسیاری از تغییرهای اجتماعی است.
کولانی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان بنیادی ترین مباحث هر جامعه ایی است که بستر توسعه، رشد و شکوفایی هر کشوری را به همراه دارد افزود: نگاه ها به آموزش و پرورش نباید به صورت نگاه بخشی باشد چرا که این نهاد متعلق به همه اقشار جامعه است.
وی گفت: جامعه ای که آموزش و پرورش قوی نداشته باشد در زمینه توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با مشکل مواجه است و اگر این بستر خوب پرورش یابد تمامی اثرات منفی جامعه در تمامی ابعاد از بین می رود.
فرماندار قروه گفت: با توجه به کثرت حجم کاری آموزش و پرورش در شهر و روستا به عنوان یکی از دستگاه هایی اجرایی از لحاظ اعتباری با مشکلات عدیده ای مواجه است که به تنهایی با اعتبارات دولتی نمی توان این معضلات را مرتفع کرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس بخش سریش آباد از لحاظ بافت فیزیکی و کاربردی با مشکل مواجه هستندافزود: این مدارس صرف رنگ آمیزی از نظر ظاهر برای دانش آموزان قابل استفاده می شود که برای این معضل باید این مدارس نوسازی و مقاوم سازی شوند.
کولانی با اشاره به تفاوت آموزش و فضای کلاس ها در عصر کنونی نسبت به سال های گذشته افزود: امروزه کلاس های آموزشی و فضای کلاس مدارس با 20 سال گذشته شرایط متفاوتی دارند و وجود کلاس ها صرف میز و نیمکت نیست.
وی اضافه کرد: امکانات نرم افزاری، سخت افزاری و شیوه های نوین آموزشی برای دانش آموزان پیشرفت زیادی کرده است هرچند بسیاری از مدارس به ویژه در سطح روستاها از آن محروم هستند.
کولانی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی باید در آموزش و پرورش ارتقاء یابد گفت: باید با یک شیوه هنرمندانه کمک خیرین و خانواده ها را برای جذب مشارکت در راستای توسعه آموزشی فرهنگسازی کرد چرا که بدون مشارکت خیرین و آحاد جامعه بسیاری از مسائل باقی می ماند.
وی گفت: خیرین در بسیاری از زمینه ها جلوتر از دولت بوده اند اما کمک خیرین نباید فقط تک بعدی در بخش سخت افزاری باشد بلکه باید در مشکلات بخش نرم افزاری به آموزش و پرورش کمک کنند و برای این امر با توجیح کردن و فرهنگ سازی می توان از کمک مردم و ظرفیت های معادن استفاده کرد.
فرماندار قروه افزود: نگاه ادارات به ویژه شهرداری و شورای شهر به آموزش و پرورش فارغ از نگاه اداری است شهرداری ها فراتر از پنج درصد عوارض ساخت و ساز به این نهاد کمک می کنند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در تحول جامعه نقش بسزایی دارد گفت: در آستانه انتخابات آموزش و پرورش به عنوان یک وزنه سنگینی در تامین نیروی انسانی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری با همدلی و همکاری کمک حال دولت بوده است.
کولانی افزود: فضای وحدت و همدلی بین مسئولان سطح سریش آباد وجود دارد که با یک عزم جدی برای حل مسائل و مشکلات از خودگذشتگی و ایثار می کنند.
رئیس آموزش و پرورش بخش سریش آباد در این نشست گفت: در بخش سریش آباد چهار مدرسه روستایی در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی 10 تا 70 درصد وجود دارد که جهت تکمیل این پروژه ها به اعتباری بیش از سه میلیارد ریال نیاز است.
عباس حیدری افزود: امروز صدای مدرسه در جامعه شنیده می شود و همه به مدرسه توجه ویژه ای دارند، زیرا مردم و مسئولان به این نتیجه رسیده اند که برنامه ریزی برای ایجاد تحولات اصولی و پایدار باید در مدرسه صورت گیرد.
به گفته وی چهار مدرسه شبانه روزی در بخش سریش آباد وجود دارد که بیشتر دانش آموزان آن جزء دانش آموزان بی بضاعت هستند.
حیدری افزود: 10 درصد مدارس بخش سریش آباد مجهز به سیستم هوشمند سازی و 80 درصد مدارس از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار هستند.
18 مدرسه تخریبی ، 70 ساختمان آموزشی در بخش سریش آباد، 420 معلم و سه هزار دانش آموز در بخش سریش آباد وجود دارد.
شهرستان قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/ 3020
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.