صدیق محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای این ۵۳۶ روستای کردستان، کنتور آب نصب نشده است و از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۴۲ روستا دارای لوله‌کشی و تاسیسات آب است، اضافه کرد: ۱۳۵ روستای استان نیز فاقد لوله‌کشی و هر گونه خطوط و تجهیزات آب و فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان یادآور شد: شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب ۶۴،۸ درصد بوده در حالیکه این رقم در کشور ۷۵ درصد است.

محمدزاده به برنامه‌ریزی برای تامین آب پایدار ۸۰۲ روستا در استان اشاره کرد و افزود: ۲۰۹ پروژه نیمه‌تمام در زمینه آبرسانی روستایی در دست اجرا است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم تکمیل شود.

وی با بیان اینکه به ۹۳ روستای استان آبرسانی سیار صورت می‌گیرد، اظهار داشت: برنامه این است که از طریق سدها و سامانه های انتقال آب، برای تامین آب شرب دائمی روستاهای دارای کمبود آب اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان گفت: ۱۰۰ روستای نزدیک به ۱۶ کاسه سد در استان وجود دارد که یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای دفع فاضلاب بهداشتی این روستاها نیاز است.

در حال حاضر یک هزار و ۶ روستای کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره‌مند هستند و براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از کل جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفری کردستان، ۴۶۸ هزار و ۷۷۸ نفر در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.