ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: خداوند در سوره آل عمران بر توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و گسترش آن در جامعه تاکید و مسلمانان را نسبت به این امر مهم توصیه کرده است.

وی خواستار تلاش اقشار مختلف مردم برای رفع منکرات از جامعه شد و افزود: همه باید احساس مسئولیت کرده و نسبت به گسترش آسیب‌های اجتماعی و فساد در جامعه حساسیت داشته باشیم، در غیر اینصورت شاهد مشکلات زیادی خواهیم بود.

خطیب جمعه سنندج یادآور شد: براساس فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص)، بهترین انسان‌ها کسی است که امر به معروف و نهی از منکر می کند و تقوای الهی را پاس دارد، بنابراین باید به توصیه های ایشان و دستورات خداوند توجه جدی داشته باشیم.

ماموستا خدایی به شهادت امام حسین(ع) و آغاز ماه محرم اشاره کرد و گفت: سرور و سالار شهیدان خون خود را در راه ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نثار کرد تا اسلام زنده بماند و درس آزادگی و عزت و جوانمردی به مسلمانان داده شود.

وی یکی از القاب مهم امام حسین(ع) را بزرگ جوانان اهل بهشت عنوان کرد و اظهار داشت: علمای اهل سنت راجع به محرم و شهادت فرزند پیامبر(ص) مطالب زیادی نوشته اند، همچنانکه امام شافعی واقعه کربلا را مایه اندوه دل‌ها و اشک چشم ها توصیف کرده است.

امام جمعه سنندج به گذر زمان و کوتاهی عمر انسان اشاره و اضافه کرد: باید از خواب غفلت بیدار شده و با انجام اعمال درست و پرهیز از کارهای ناشایست از جمله دروغ، غیبت، خیانت و آزار والدین، خود را آماده حساب روز قیامت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌ها به مناسبت هفته تعاون در سخنانی با بیان اینکه سیاست دولت تعاونی کردن ۲۵ درصد اقتصاد کشور است، اظهار داشت: امیدواریم مردم از تشکیل تعاونی ها استقبال کنند چرا که باید به سمت خصوصی سازی و تعاونی کردن فعالیت های اقتصادی گام برداشت و از فعالیت های دولت در این حوزه کاست.

برهان صلواتی از برنامه ریزی برای تشکیل تعاونی های توسعه عمران شهری و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: تشکیل این تعاونی ها موجب توسعه شهری در بحث زیرساخت ها خواهد شد، ضمن اینکه تشکیل تعاونی های فراگیر در زمینه ساماندهی زنان بی سرپرست هم در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای تشکیل تعاونی های اقتصادی و کشاورزی وجود ندارد، یادآور شد: دولت در این زمینه تسهیل گری کرده است و تلاش ما این است که بتوانیم به توسعه تعاونی ها در استان کمک کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به برنامه ریزی برای تشکیل ستاد عالی تعاون استان اشاره و اضافه کرد: امسال در شهرستان سنندج نهادهای توسعه کسب و کار با همکاری دانشگاه کردستان و جهاد دانشگاهی تشکیل می شود که هدف از اجرای آن تجاری سازی ایده های علمی امسال است.

صلواتی در ادامه با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات اشتغال پایدار روستایی در استان جذب و پرداخت شده است، گفت: تاکنون برای سه هزار و ۲۶۰ طرح بیش از ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و برای پنج هزار و ۹۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
در تقویم کشورمان دومین هفته شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
۷۳۵۵ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.