اقبال عباسی دهم اسفند ماه در کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، اظهار کرد: کمبود امکانات لازم دولت برای اجرای پروژه‌ها، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست کوچک‌سازی و سبک‌سازی دولت و تعداد زیاد پروژه‌ها، از دلایل اجرای واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.
وی افزود: واگذاری پرو‌ژه‌ها به بخش خصوصی موجب تسریع در اجرای پروژه‌ها، اشتغال و رونق بیشتر خواهد شد.
عباسی بیان کرد: 200 پروژه‌ توسط دستگاه‌های اجرایی استان به بخش خصوصی واگذار شدند که بسیار اقدام مناسبی است و جای تشویق دارد به دلیل اینکه در این امر امکانات مردمی نیز بکار گرفته می‌شوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت و ضرورت واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ارزیابی سال آینده مدیران دستگاه‌های اجرایی، عملکرد مدیران را در زمینه واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی مورد توجه قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در واگذاری پروژه‌های بخش فرهنگی به بخش خصوصی با تغییر کاربری و استفاده از مشوق، بخش خصوصی را به فعالیت در این زمینه ترغیب کند.
عباسی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی آسان‌ترین شرایط را در نظر گرفته و اجرا کنند و از تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند.
وی تاکید کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان با ایجاد سرمایه‌گذاری جنبی در پیست تارتان بروجن، بخش خصوصی را متمایل به سرمایه‌گذاری در این سالن ورزشی کند.
عباسی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی شامل آب منطقه‎‌ای، آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، باید بیشترین پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند.
وی اظهار کرد: آب و فاضلاب روستایی نیز با هماهنگی با فرمانداران، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مشکلات موجود در زمینه واگذاری پروژه‌های تصفیه خانه و پساب به بخش خصوصی را مرتفع کند.
عباسی گفت: موانع و مشکلات واگذار طرح‌های پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی در حوزه آموزش و پرورش استان احصاء و با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هماهنگی لازم در راستای رفع آنان انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: اماکن تفریحی و توریستی استان که قابلیت ارتقاء امکانات تفریحی و .. را دارد، باید توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 873561
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.